Månadens plikt...

 
avklarad, räkningarna skickade.
Nu kan jag pusta ut fram t feb slut 😌
Ngt att va tacksam över !
 
I natt har jag drömt så konstigt så jag fattar inte ngt!
Minns bara en kort sekvens, kke var det bara de..
ingen aning.
 
Men vi skulle fira nyårsafton, jag o ngr ansiktslösa människor...
o jag säjer men hörni, vi har haft världens kortaste år,
2021 hann ju bara inledas å så var de slut 😱 
 
Är det ett omedvetet önsketänkande? 
En önskan om att  vi får ett snabbt slut på C spridningen..
o kan se framåt mot bättre tider 🤔
 
 
Jag vet inte vart den där undersökningen tog vägen..
den där det hade testats i lab hur länge viruset levde på olika ytor 🙄
Det jag har hittat nu är bara att det inte finns ngr exakta uppgifter.

Viruset kan överföras via förorenade ytor, så kallad indirekt kontaktsmitta men risken för att bli smittad via förorenade ytor bedöms som liten.

Det är ännu inte helt klarlagt hur länge viruset kan överleva på ytor och föremål.

Material och förhållanden så som luftfuktighet, temperatur och solljus påverkar hur länge viruset överlever.

Fortsatta epidemiologiska studier får visa om och i så fall på vilket sätt spridning via ytor och föremål har betydelse för spridningen av covid-19.

Jag e väl dum men varför ska vi hålla på att sprita oss o tvätta händerna stup i ett....

om det inte finns så stor risk att bli smittad fr ytor ?😖

Varför spritar omsorgspersonalen alla ytor som handtag o saker som flera tar i,,,

det gör dom ju flera ggr/dag.

Ska de var nödvändigt då?

Fast iom att dom gör det så har dom lyckats hålla smittan fr boendet...

lr det kke beror på ngt annat ? 😬

Jag tänker väl fel lr så fattar jag fel 🤐

Jag kommer iaf att forts använda handskar, o numer även munskydd i butiker o där det finns folk...

tandläkare tex.

 
Men en sak e säkert varför i hela h-vete blir det inte totalt resförbud..
in lr ut ur landet, lr t grannstan?
Stanna hemma, är man inte tvungen åka någonstans så ska man vara HEMMA.
Men de där m nödvändiga resor är ju oxå många som ignorerar...
jag måste åka t Ikea för att jag behöver en ny matta!!!! 💩
Trams!
Jobbar man som chaffis, lr på annan ort o inte kan jobba hemifrån räknar jag som acceptabelt.
Det skulle framgå tydligt vad som gäller, men det tycks vara svårt att ge tryck åt begränsningarna.
 
 
 
Jag vet att jag e lite tjatig m C o smittspridning...
det får ni ta, lr så skiter ni i att läsa vad jag skriver om.
 
That´s it!
 
 
Hörde att en vän hade fått besök på sin profil...
en dejtingsajt som hon är m på.
Denna ggn hade hon fått besök av en porrskådis ! 😳
Nog för att jag vet att det finns alla de sorters människor på dessa sajter...
men porrskådisar 😂
Mycket ska man höra innan örona trillar av.
Jag ska nog va tacksam över mina besökare trots allt...
för dom är rätt skötsamma.
 
Men jag blir lite less på enkelspåriga karlar...
varför tror dom att kvinnor i min ålder har ett intresse av att höra samma sak i varenda pm?
Det kke bara e jag som tycker att ska man lära känna ngn så krävs det ett utbyte av info...
att man delar m sej av sej själv ? 🤔
 
Är jag ensam om som klarar mej utan att få läsa om hur viktigt det är m närhet o ömhet...
gos o mys, pussar o kramar i varenda meddelande.
Efter man har skickat kke 2 normal hej va gör du typ innan, sen e de fritt fram 😩
Vad hände m en beskrivning av sin dag, vem man är, vad man gör osv ?
Jag tror inte jag e lämpad för dessa sajter..
jag kräver nog för mycket, en vuxen normal karl som har vett nog att prata om livet i allmänhet.
Inte ngn som gör sken av att vara sexuellt utsvulten, att det är allt som betyder ngt.
 
Det är inte bara yngre som tror att vi lockas av såna pm...
utan karlar fr mitten av 50 upp t runt 70 !
Herreguuuuud ! 💩
 
 
Knepigt de där ! 😂
 
Jag kom att tänka på en sak efter jag läst anteckningarna i journalen efter mitt läkarbesök...
min Dr hade skrivit att han hade hört ngr extra slag, då han lyssnade på hjärtat.
Jag har tänkt på de där ett par dgr nu..
o upptäckt att ja jag märker av dom, o de kommer rätt ofta.
Jag vet ju att jag har fel på hjärtat dock inte vad...
det kom fram när jag var inlagd på Universitetssjukhuset i Linköping !
-03 så genomgick jag en sk Rf-ablation, Dr gick via blodomloppet in o brände en felaktig bana.
Han upptäckte då att jag hade fler problem...
men inget han kunde åtgärda då.
 
Så det var inget mer m det..
hemma här igen o på återbesök hos kardiologen så fick jag veta att iom det felet som upptäcktes under ingreppet så var jag tvungen att äta medicin resten av mitt liv 😩
 
Mycket mer än så vet jag inte...
o det beror på att jag hade så mycket hjärnspöken o knappast tog in ngn info.
En hemsk tid i mitt liv, in o ut på akuten för jag trodde jag skulle dö...
jag kände vartenda dugg fr hjärtat.
 
Nu ångrar jag att jag inte tog reda på vad det felet berodde på o om det fanns ngt att göra!
 
Det tänker jag på nu 18 år senare,pga extra slag 😏
Är det kke så att felet har förvärrats ?
Jag ska landa lite o ha mer koll, så får vi se...
kke ett besök hos kardiolog vore på sin plats 🤔
 
Tyvärr så har "min" hjärtdoktor gått i pension, men det finns fler som säkert är duktiga på sin sak!
 
 
I dag så ska jag tanka, hoppas kunna öppna tanklocket..
är inte så lätt alla ggr.😳
Kke beror på att centrallåset är lite knasigt...
det är lite si å så m det.
Gäller att hålla koll så att alla dörrar låses 😬
Apoteket måste jag oxå till...
 
Ni får ha en alldeles förträfflig tisdag 😄
#1 - - Sisu:

Min matte har också sådär med hjärtat. De säger hon har ngt som kallas arytmi. Det är när hjärtat slår i otakt. Finns ingen förklaring till det men ska vara ofarligt. Medicin finns. Tänknså mycket det finns därute🙃

Svar: Det är ju rätt vanligt o är oftast ofarligt. Men det skadar aldrig att ha lite koll! Jag gjorde ju ingreppet pga sk hjärtklappning, inte ett dugg kul när hjärtat skenade i 200 :-(
Tänker att jag kke behöver medicin ändring/styrkan ?
Får se, just nu e de ok (Y)
Ja de finns massor :-o
Nospuss 💖
Gunsan