Så kom solen på besök i dag med...

 
trevligt, så lessamt m gråvädret o allt regnande.
 
Och fö så ser det inte ut att bli ngn skillnad i vädret enl meteorologen under denna afton...
o inte ens på årets första dag.
 
Avis på alla er som bor högre upp i landet o faktiskt har snö 😍
 
 
Som vanligt så har jag läst o hört en del som biter sej fast i min skalle...
för attt inte hålla på o grubbla över sånt jag inte kan göra ngt åt, så skriver jag av mej här 💪
 
Den nya virusvarianten har upptäckts i Kina !
Jag är inte spec förvånad, är du ?
Men förvånad blir jag av att läsa att kött har odlats i lab!!!!!
Och detta labodlade kött har godkänts i Singapore läste jag ...
o efter det så följde en fråga!
 
NÄR kommer det till Sverige 😱
 
Aldrig hoppas jag, fy för att stoppa i sej sån skit..
räcker m allt annat vi får i oss.
Jag inbillar mej att det är tryggt lr iaf tryggare m att äta Svenskt...
o då ska det banne mej inte fara land o rike runt för styckning o paketering.
 
Vilket jäkla påhitt, all hantering av vårt kött m m ska hanteras här i landet...
finns ingen orsak att skicka runt varor, mat. 😡
 
 
Stackars människor i vårt grannland Norge...
hemskt, alla människor 😞
Och vid denna tiden oxå...
sorgligt 😇
 
 
Vad händer i dag/kväll då?
Inte mycket här, ska väl hitta på ngt gott att äta t mej...
katten får väl ngr räkor aftonen t ära 😻
 
Köpte faktiskt en bingolott, skrapade inte för mycket denna ggn 😂
Det blir det o film för min del, kke tar jag mej ett glas Amarula m ngr isbitar i😌
Jag har inte ens öppnat flaskan, minns inte ens när jag fick den..
kke när jag fyllde år, annars e de nog ett år sen 🤔
Och då kke den inte är ok att dricka 😱
 
Har inte hittat ngt bäst före datum så de ska väl va lugnt...
alkohol i juuu 😜
 
 
Snart så är det dax för oss att ta klivet...
kliv föresten vi kke tar sats t ett riktigt skutt in t 2021.
 
Ett alldeles nytt o orört o oförstört år 🙏
Ett nytt år som vilar i våra händer..
vårt ansvar för hur vi ska vårda det.
 
Ett tungt ansvar vilar på oss !
 
Men låt oss ge allt, göra vårt yttersta för att vi ska kunna se framåt på en ljus framtid 💗
 
Vi sparkar ut 2020 o tar lärdom av vad  året förde med sej...
och tar emot 2021 m öpnna armar o en tillförsikt, en tro på en bättre tid här hos oss...
och i övriga världen 🤞
 
 
GOTT NYTT ÅR TILL ER MINA BESÖKARE ! 
#1 - - Sisu:

Nämen hua vad norrmännen går igenom nu😱 Förfärligt....
Vi har snö så vi kan dela med oss. Det snöar fortfarande. Vill inte ha så jättemer nu. Ställer till det samt snöröjningen är....den är....Ja låt oss säga att jag inte förstår den. Rena rama tvättbrädan på vägarna. Ojämnt också. Känner mig som en skallerorm som varnar där bak i bilen🤭

Svar: Ja det är fruktansvärt. Tycker att C vore nog !Åh jag längtar så, inga mängder men ngr dm 💖
Med snöröjningen vet jag precis va du menar, så blir de alltid här om det kommer snö.
Det blir som valkar o de e inte kul att köra på...
o gå ska vi inte pratat om :-/
Så illa sköttes inte snöröjning förr här.
Gunsan