Hej mitt vinterland....

 
inte har du kommit hit då, inte än 😇
Men de e lugnt, för min del så kan snön vänta ett tag.🤞
1 a:dec i dag en dag som alla andra för min del.
 
Börjar planera så smått för att få undan grovsopor o däck t jag ska lämna bilen.
Tur jag har snälla o hjälpsamma barn..
krävs bara lite planering då dom jobbar.
Om dotra lr svärsonen inte vabbar för lillskruttan e sjuk..
dom kan ju va sjuka själva oxå iofs. 🙄
 
Men just nu e dom vuxna friska iaf, jipppiiieee ! 🙏
Annars så tycker jag att alla e sjuka runt omkring, omgångarna avlöser varandra s a s.
Det finns ingen hejd på det...
men jag undrar hur cheferna på företagen kan kräva läkarintyg, hur ska man fixa ett sånt om man inte får komma t vc?
Jag förstår ju att det kan finnas folk som bluffar, men dom som e sjuka va ska dom göra ?
 
 
Har förstått att många tror att jag e sjuk, lr en del iaf 🙃
När jag pratar m folk i butiken lr i tel så hör dom ju att jag e hes.
En konstant heshet lider jag av...
har varit hes i flera år, tydligen en biverkning av ngn medicin.
Men vissa dgr om jag har ansträngt stämbanden mycket, läs pratat skit...
då försvinner rösten helt stundvis.😂
Jag måste va rädd om röst resurserna inte snacka så mycket i tel...
i luren blir det lätt att man pratar i flera tim, inte bra.
Dom där minuterna man tänker, bara ska byta ngr ord...
ha ha ha inte en chans.
Får låta bli att svara när jag har begränsad röst 😵
Igår blev det ett långt samtal, så i dag ska jag va tyst ,helst 😏
Men vi pratade om så mycket så det gick inte hålla ngr min.
 
 
Ett naturligt samtals ämne är ju C, förståeligt.
Vi kom att tala om dessa plexiglas typ som butikerna har satt upp som skärmar av...
kassörskan fr kunderna.
Det är ju ett skydd för personen bakom glaset men för kunder som står framför då!
Nääää de e nog rätt så mycket baciller på utsidan, för inte spritas glaset av mellan varje kund 😱
 
Jag inbillar mej att mitt munskydd ger lite skydd iaf...
men ett munskydd skyddar ju eg bara dom man möter.
Tror man att det skyddar sej själv helt så e man ute o cyklar...
men jag har märkt att ett munskydd ofta är effektivt, många håller avstånd om man har ett 😁
Så helt värdelöst e de ju inte!
Tänk om alla använde sej av munskydd då skulle de se annorlunda ut här.
Denna ständiga ökning är ju skrämmande...
sen att vissa elever försöka uppnå immunitet  genom att besöka smittade för att få antikroppar fram t studenten !!!!
Vad är det för fel på folk? 😡 
 
 
 
Vi kom oxå t att prata om att många som bor ensam väljer att bara ha kontakt m sin närmaste... barn o barnbarn då.
Det är ju ett val dom gör men vi får ju inte glömma att dom vuxna i sin tur träffar kollegor..
barna träffar klasskompisar o andra dagisbarn.
Fröknar annan personal, inget som dom kan undvika...
även om dom inte umgås m ngr lr om barnen leker m andra då dom är ledig så finns det inga garantier.
Ngn av dom som dom träffar på jobbet t ex kan bara på smittan utan att vara sjuk..
man kan aldrig va säker.
Så dom som träffar andra, även fam chansar  helt enkelt.
Jag är själv i valet o kvalet...
ska jag chansa 😱
Äta o fira julafton m ungarna ?
De blir bara vi ju...
men ngn kan ju ha en objuden gäst m.
En osynlig gäst som vill illa 😭
Jag har inte bestämt mej än..
är dom helt friska så kke jag chansar, jag sitter en bit i från dom.
Behöver ju inte ha närkontakt s a s!
Mycket att fundera över 😟
 
 
Mina nya grannar hade bråttom in i sin nya fina lgh 😄
i går så kom spisen 😅
Så nu kan dom laga mat, fniss 😛
 
 
Är det fler än jag som blir irriterad på alla försäljare som ringer ?
Jag tror inte att jag ljuger om jag drar t med minst 10 samtal per dag...
tacksam för truecaller som blockerar många.
Jag tillhör ju den skaran som inte svarar på okända lr hemliga nr...
vill dom ngt viktigt så får dom skicka sms m sitt ärende lr tala in ett meddelande.
Gör dom inte det så får dom skylla sej själva...
jag kan ju missa ngt viktigt iofs, men jag tycker ff att det är upp t dom som ringer att uppge sitt ärende!
 
Likaså så fattar jag inte varför helt främmande människor, lr jag tror det är främmande iaf...
söker vänskap på fb osv.
Inte en bild på sej har dom, inget som kan tala om vem dom är !
Varför i jessu namn ska jag ens fundera över om jag vill ha en sån hemlig person i min vänskaps krets?
Bort bort m dom, icke intresserad.
 
 
 
Då var det sagt 😂
 
Annars då ?
Samma som vilken annan dag som helst...
som inte innebär shoppa.
Plocka här hemma o laga mat, diska,dammsuga o gå ut med sopor, kolla post
Så kul o intressant inte sant 😌
Nä men så e de, o de lär inte bli ngn ändring på aktiviteterna i första taget.
 
Funderar dock ff på om jag ska börja julpynta 🤔
Vi får se.
Ha en bra dag även om den e grå o trist 😉
#1 - - Anonym:

Ojsan, så bråttom med inflytt så att inte all inredning var på plats! Hihihi då är dem sugna på att få flytta in.
Jag har redan julpyntat,endast granen är kvar.
Ann

Svar: Ha ha ha ja jag säjer detsamma.Duktig du har varit, jag har inte kommit t skott än :-D
Ha de bäst Gunsan
Gunsan