Detta ombytliga väder...

 
det regnar i dag med o den snö som kom är snart borta. Det ligger ngr högar som blev lagda lite varstans av plogen o dom sjunker alltmer.
 
När det är så här så kan det lika bra låta bli att snöa ngt mer.det kan börja gå mot vår.
Snödropparna kom upp för ngn vecka sen.finns säkert flera tecken på att vi går mot rätt håll.
 
Helgen har varit trevlig, umgänge o knappt ngt packande. Kände jag behövde en paus, kke det beror på pauserna o att jag tar det lugnt som kroppen hållit rätt bra.
Bättre än jag trodde, värken är det nästan som vanligt med...bara lite värre.
Visserligen så är den nattliga värken jobbig, då vakentiden pga smärtan är längre...
det tar tid innan värken klingar av så pass mycket så jag kan somna om.
Inte mycket att göra åt, det funkar ju iaf.
Jag hoppas att det håller sej så här, inte mer för då lär jag inte kunna göra ngt.
 
Mitt stora barnbarn kommer o hjälper mej efter skolan ngn dag då hon inte har träning.
Snällt av henne. :-)
Behöver hjälp att nå det som finns högt upp o i marknivå, hon fixar det galant...
annat mot denna stela kärring. :-O
 
Jag har tänkt hänga ut alla mattor på vädring , måtte det inte regna när hjälpredan är här !
 
Det går dåligt m försäljningen av sånt jag inte behöver, har sänkt t halva summan men inget som lockar iaf. Jag ger det lite tid till sen ber jag sekondhand komma o hämta ist.
Bara det att jag måste göra plats så dom kan komma ut m grejerna, som det är nu så finns det ingen chans komma igenom lgh iom alla kartonger o möbler.
Har grejer i förrådet oxå som ska bort kom jag på !
 
Ja ja det löser sej väl (Y)
 
Jag var i kontakt m bovärden, frågade om lgh var besiktad o om jag kunde få kika på den...
jag har ju ff inte varit där o kollat så jag har ingen aning om hur den ser ut. :-D
Det blir nog bra i slutenden iaf, men dom har inte bokat ngn besiktning än så antagligen packar dom o städar.
Jag hoppas bara att dom inte tar ner nätet på balkongen, jag har talat om det för bovärden men vem vet om det kommer fram.
 
Hoppas , hoppas så onödigt om det rivs ner då jag isf måste fixa nytt. 
Håller tummen!
Jag är i valet o kvalet om jag måste begära eftersänding...bet 498 kr :-/
Har skaffat Kivra o det ska vara bra sägs det.
 
Kke det räcker att jag tar kontakt m vissa själv o talar om att jag ska flytta ?
Får kolla upp de där.
 
Ska bli skönt komma härifrån, trots att jag trivts bra här....men kallhyra e inte kul alltså.
Nu i Feb ska jag bet 1190 för elen i jan. I jan betalade jag 890 för dec, 300 kr dyrare på en mån!
Sjukt! Undrar om det verkligen är rätt ?
 
Får nog slå en signal.
Ha de bäst. :-)
#1 - - Marie:

Det är dyrt med el och har inte ni haft det kallare också under förra månaden ? Har var det svinkallt.

Svar: Ja, det är ju inte billigt. Men jag tycker inte att vi har haft de så kallt, men alla håller inte m mej! :-DHa en bra dag.
Gunsan