Vad säger man ?

Inget förvånar längre... lr iaf så borde det inte göra det.
Natten som gick, t onsd... jag hade gått o lagt mej men hade svårt att komma t ro. Rätt var det är så hör konstiga ljud .. bryt ljud s a s. Kikade ut genom fönstret o får se en person o en skugga av en annan person som uppehöll sej vid o bakom en firmabil. Denna firmabil hade troligtvis en del verktyg som lockade. Jag bestämde mej för att ta bild på iaf den personen jag såg tydligt, och så ringa t polisen. Aldrig fel m bildbevis (Y) Men ibl går inte saker o ting som tänkt ! Blixten genom fönsterrutan skrämde iväg båda männen, attans :-/ Så jag ringde inte polisen, kke skulle ha gjort det iaf... trots att bilden vart helt misslyckad. Det syntes inte ngt utanför fönstret, bara ljussken i fönstret så jag raderade bilden direkt. Inte lätt att vara en god medmänniska/granne. Men jag försökte iaf, o killen som hade firmabilen m hem har fått skriftlig info av mej. Så lite bra lyckades jag m iaf, tycker jag. Tjuvarna fick inte med sej ngt, o troligtvis så kom dom inte in i bilen ens ! Och så ngt som är en stor bristvara hos många!
Vi har kommit ifrån att dumpa sopor, bilar o kylskåp m m i skogen... nu förtiden så finns det miljöstationer överallt, och för större grejer så finns det soptippar.
Det finns absolut ingen orsak t att inte hålla det rent o fint... för det finns ställen att lämna av allt. I alla städer, t.om byar finns det ställen att lämna både sopor o mer skrymmande saker. Men tyvärr så finns det folk som antingen av lathet lr helt enkelt ignorerar regler kring sophantering. Dessa människor skulle få dryga böter när de missköter sej. Helst så skulle de bli filmade så det finns ordentliga bevis på vad o hur dom kastar sina sopor o möbler m m.
Så här ska det inte se ut! Men det tycks vara mer regel än undantag på många orter/ städer.
Och så har vi detta m hot mot skolor.... Vilka jävla dumheter, vem lr vilka kommer på en sån sak som att dom ska skjuta mot skolor? Hoppas verkligen att det bara är ett ungdomsstreck denna gång oxå. Dom som tycker detta är ett kul skämt lr om det skulle vara allvar ska straffas... oavsett ålder! Inga bortförklaringar ska godtas, kännbara straff ska dom ha. Bara en jävla massa trams o daltande nu för tiden !!! Jag förstår dom föräldrar som väljer det säkra före det osäkra o håller sina barn hemma. Det skulle jag oxå ha gjort. Usch så hemskt. Jag tycker det är dax för en rejäl uppdatering av straff. Regler o lagar är ju mest ett skämt. Det var nog det hela för denna ggn! Inget kul alls men så är det här i livet. Vackert väder har vi iaf.... fast det tycks ha blivit sommar direkt. Våren försvann :-/