Maginfluensan tog musten ur mej.

 
Herre guuuu, vilken pärs!
 
Minns inte när jag var så här sjuk senast, möjligtvis när jag hade vinterkräksjukan 07 lr om det ev var 08.
 
Ett helt dygn så kom det fr båda hållen...
spenderade tiden m att sova o sitta på toa,
Allt är som ett tjockt töcken,vet att jag lyckades få i mej lite vatten, väldigt lite men ofta.
Och att jag kom ihåg ta mitt insulin.
 
Diabetes o maginfluensa är ingen bra kombo.
Mina barn har hört av sej m jämna mellanrum ,  känns tryggt att dom finns  o håller koll på mej.
 
Dom har inte varit här, för dom vill inte bli smittade. :-D
Det kan jag förstå, dotra är ju höggravid vore ju hemskt om hon skulle bli så sjuk.
 
Igår testade jag m att äta ett kokt ägg t frukost, det gick bra...
potatismos o pannbiff gick oxå bra senare.
 
Men ngn matlust har jag inte haft o det har inte smakat ngt .
I morse var jag iaf hungrig för första ggn sen i fredags, 2 mackor o en halv kopp kaffe.
 
Fast vilken besvikelse, smakade inte bra nu heller.
Kaffe som jag tycker så mycket om, nääää....
en halvkopp mot i vanliga fall 2 muggar t frukost. :-/
 
Kke för denna influensa ngt gott med sej som lite vikt minskning ! 
Men det krävs nog mer är jag rädd.
 
Har ringt o sjukskrivit mej. o sjukanmält på jobbet o avbokat möte i morgon, lika bra för jag tror inte att jag är pigg nog i morgon att göra vare sej det ena lr andra.
 
Tänk att man kan bli så totalt orkeslös av en sjukdom...
som ett brev på posten kom ju en helvetisk värk oxå.
Vet ju att jag inte fixar ligga så mycket, behöver föra på mej lite...
men jag har lixom inte kunnat.
 
Katten har nog undrat vad som stått på för hon har kommit o tittat på mej jätteofta..
hon fattade nog inte vad som hände.
Inte van se matte på toa stup i ett m ett pann framför sej.
 
Lilla gumman, hon har säkert känt sej helt övergiven...
vilken matte !
 
Nu har jag nog gnällt klart ...
o i stort skrivit klart oxå.
Orken e slut, men nu har jag slagit 2 lr 3 flugor i en smäll...
iom att jag fått ringa samtal oxå. (Y)
 
Fö så tror jag det har varit vackert väder...
ser att det knoppas för fullt hos grannen, o det har blivit grönt. :-)
 
Idag regnar det, helt ok för min del....
jag kommer ingenstans iaf. :-D
 
 
Lite av min lilla stad sedd fr ovan :-)
 
 
Marknivå !