Ja så var det dax att skriva av mej lite igen då.

Lite blandad kompott, mest bra o trevliga saker för omväxlings skull.
Men det som är mindre trevligt ...
gör mej skirtförbannad o less på folk.
 
Inleder m de trevliga :-)
 I lördags så kom en go vän, tillika fd kollega på visit...lite kaffe.
Himla trevligt sitta på tu man hand o prata om allt mellan himmel o jord, saker som man behöver få ur sej.
Men man kke inte vill ventilera en del m vem som helst, sån är jag iaf.
Ska jag blotta mej så vill jag ha ett förtroende för den personen.
Jag vill veta att det jag säger stannar mellan oss.
Det är viktigt m såna vänner, jag har ngr såna...guld värda <3
Tiden flyger iväg när man sitter så här o bara är typ.
 
Vi pratade om min nära förestående 60 årsdag, jag sa att jag inte skulle fira den.
Jag har vare sig råd lr plats att bjuda hem folk
Hon har ju planerat fira mej med ett restaurang besök i en annan stad, jisses vad det värmer.
Hur rart som helst av henne, 
Jag ser fram emot den dagen :-)
Hon kom m en fin blomma, t.om katten gillar den.
Jag får flytta den mellanåt för hon vill gärna smaka/ leka med de gröna i buketten.
Kattskrälle :-O
 
 
 
I går så var jag på kontroll hos min diabetes ssk, en underbar människa hon fick mej att växa rejält under besöket.
Bara det bli hälsad m en kram, värmer mitt hjärta...
vi prata helt öppet m varandra, även hon.
Vi pratade om alla mina bekymmer, sjukdomar/besvär..
hon talade om att hon hade tänkt varför i helsike jag ska ha sån otur.
Jag som är så go o trevlig, vill inte en människa ont.
Hon förstör inte varför !
 
Hon sa mycket mer som höjde mej som person, om ni bara fattar hur mycket det gör.
Jag som förlorat de mesta av det lilla självförtroende jag hade..
det gör ju under, bara tanken att en annan människa värdera mej så högt.
Ofattbart, men så fint att höra o saken är ju den att jag känner ju oxå att hon menar vartenda ord.
Jag får suga på den karamellen , leva på det o försöka ta till att jag e bra osv.
Det går inte över en natt, utan de är en lång process, intala mej själv.
 
 
 
Ja, så var det trevliga slut...
Nu över till ngt som gör mej slitförbannad.
Kattunge...
flera kattungar blev hämtade fr en äldre person som lever i missär.
Dom hämtades oavsett ålder för att dom skulle komma t kärleksfulla o bra för eviga hem.
Vad jag vet så har det varit väldigt lyckat för alla missungar då, utom en liten.
Hon kom t ett hem där hon skulle bli ett fint sällskap då personen ofta var ensam.
Ja där bodde hon inte länge, runt en vecka bara.
För då kom den nya ägaren på att det fanns inte tid för en katt.
 
Då får kissen hastigt o lustigt flytta hem t en annan familj, som mer lr mindre blev tagen på sängen.
Men öppnade sitt hem för den lilla iaf, ja  inte ens en vecka fick hon bo där.
Stackars liten, ca 10 veckor o redan fått flytta runt så där :-/
 
Men nu idag så har en väninna t mej tagit sej an kissungen och där blir hon för gott.
Nu får kissungen kompisar oxå , hund o en vuxen katt  o  en liten kattös  ifrån samma ställe denna nya kom ifrån,fast hon var yngre då bara ca 5 veckor.
Så nu får hon de bra en hankatt  som fostrar 2 busiga kissungar på 8 o 10 veckor o en hanhund son bara pussas o tvättar. Och så förståss en kärleksfull matte.
 
Jag sa att hade inte hon tagit denna kisse så hade jag blivit tvungen, jag har inte hjärta se hur levande djur blir behandlade som leksaker/ slit o släng.
Bodde jag i ett stort hus o hade pengar så skulle jag ha fler djur, helt klart.
 
Slutet gott iaf :-)
 
 
På bilden här är det vår gamla tik m en liten vilsen hittekatt vi tog hand om för mååååånga år sen.
Kärt minne <3