En dysterkvist här....

 
Ju längre mån fortskrider så växer klumpen i magen.
 
Hur i hela helsike ska de här gå ?
 
Jag har lagt ut böcker t försäljning, kärleksromaner mest ...
men då får jag höra arr folk läser inte längre..
Det är ljudband som gäller :-O
jag kán ju förstå att man inte kan läsa mär man har problem m nacke osv.
Det har jag ju själv, så jag vet hur det är.
Men andra då?
 
Jag fattar inget, har lyckats sälja ngr men jag har väl typ 170 / 180 böcker kvar :-(
 
Jag har ju kläder som jag inte använder lr ens kan ha...
men dessa har antagligen inte modell större kvinnor behov av. :-/
 
Bijouterrier/ krimskrams har jag ff kvar...sålt en del.
Men jag får väl testa o lägga ut de igen.
 
Handväskor, har jag fler än jag behöver.
Problemet är att många har inte lust  ge uppåt en hundring för en fin väska.
 
Jag har ju inte lust att nästintill skänka bort nåt. ( inte jag behöver pengar)
Skänkt har jag redan gjort iaf...
lämnat t Emmaus lr vad dom hette.
 
Grubblar vidare, och funderar på varför jag inte skulle kunna få bostbidrag ?
Hur långt tbx i tiden går dom när de kollar inkomst eg !?
Varit sjuk ju i nästan ett år, med inkomst därefter.
Arbestlös i  ca 7 mån o  räknar jag på ett år så får jag ett inkomstbortfall med hälften av de jag tjänade 2015.
Sjukt , sjukt sjukt :-(
 
 
 
 
Vad har jag för alternativ kvar ?
Nu e jag inget kul alls att ha att göra med.
 
Fått förfrågan om jag vill följa m ut o åta o ha kul en kväll.
Näe, det kan jag ju inte.
Vart ska jag ta pengarna från?
Även om jag skulle behöva ha lite kul  o glömma all skit för en stund så får jag avstå.
 
Näväl, det  blir väl nån råd...
ska väl bli lite bättre nån gång (Y)
#1 - - gerra:

Inte för det underlättar, samma läge här. Kram syrran <3

Svar: Ja jag vet, det är för jäkligt. Kram brossan <3
Gunsan

#2 - - AC:

Vad jag lider med sig. Det är sådana här gånger man skulle vilja vara lite rikare och kunna hjälpa sina vänner som nu. Det är ju konstigt om inte du får bostadsbidrag i och med att du förlorat så mycket i inkomst.

Skönt att du kan skriva av dig här om inte annat så lättar det lite, men ger ju i och för sig inga pengar tyvärr.
Massor med varma kramar 💞

Svar: Tack vännen, ja jag e kke lite gnällig. Men va f*n det här blev ju chockartat. Dom där reglerna för bostadstillägg fattar jag inte alls, men jag ska göra ett nytt försök. Ja jag är glad att jag har min blogg, den får allt..tyvärr mest sk*t iom livet är som det är. Jag önskar att jag kunde vinna en jäkla massa så skulle jag hjälpa dom i min närhet . Förstår hur du tänker där, tanken är god, men ingen av er vän lr fam för den skull har extra kosing att dela m sej av !Tack för din omtanke.
Kram <3
Gunsan