Jäkla påhitt...

 
detta m sommartid/vintertid....
vad ska de vara bra för ?
Har liksom aldrig begripit vitsen m de hela :-(
För vart år som går så har jag svårare o svårare att hämta mej, en tim ställer till dej som 17.
Fattar inte hur det är möjligt men min sömn blir helt rubbad, om jag e en tröttmössa i vanliga fall så blr
det än värre när klockan ska ändras.
Inatt lade jag mej inte förens vid 02 ca, trots att jag gäspat sen 20,30..tvingade mej att hålla mej vaken.
Satt upp i soffan, lade mej inte som jag brukar när jag kollar på tv.
 
Somnade en stund efter jag lagt mej, vaknade vid 7 snåret för ett toabesök, går tbx t sängen o somnar igen.
Nästa ggn jag vaknar är kl 10,19 :-O
Helt sjukt, så länge sover jag aldrig !
 
Mer lr mindre studsar upp ur sängen, medicin o frukost blev det sent omsider.
 
T.om katten har blivit konstig, hur hennes klocka funkar vet jag inte...
men inget bus när jag lagt mej iaf.
Och hon sov länge hon med.
 
Jag vet många som har ett helsike iom ändringen av tiden, min mamma...när hon levde.. tyckte inte om det.
Allt blev fel för henne, och säkert blir det knas för många äldre, men även barn.
 
Fick jag välja så skulle vi gå tbx t vår vanlig tid, som väl skulle vara vintertid.
 
Annars å har vi haft ett kanonväder ett par dagar :-)
Hoppas det håller i sej, inga bakslag..
utan sakta o säkert gå mot vår.
Allt har sin tid :-)
 
Men ur led är tiden..
och mycket annat oxå.
Denna byggiver som kommit över de styrande i min lilla stad, dom ser inte framåt utan bara här o nu.
Planering o se till verkligenheten tycks vara dåligt med.
 
Jag tycker om när det händer saker o ting, lite förändring skadar inte.
Men lite sunt förnuft måste man ha.
 
Jag är ingen arkitekt lr överhuvudtaget kunnig i stadsplanering, överlåter det t dom som kan.
 
Men fundera o undra....
det kan jag..