De sista dagarna på detta året.

 
På söndag en min över tolvslaget så går vi in i 2018.
 
Vågar jag hoppas på ett bättre år ?
Vågar gör jag iofs, men om det ger ngt de återstår att se.
Men jag lever på hoppet (Y)
 
Har mått dåligt en tid nu igen, vet inte hur jag ska lösa ekonomi o hälsa.
Blir att jag grubblar o funderar på nätterna då jag borde sova eg.
Med påföljen att jag blir seg o trög i skallen. Hjärnkontoret hänger inte m redigt.
Jag har förlitat mej på mina barn, framför allt sonen då...
har inte haft ngt val.
Jag har alltid ställt upp på honom, nu är det han som får ställa upp för mej som han sa.
Men jag kan inte begära upp t 5000/mån  då de är som värst m räkningar...
han behöver ju sina pengar själv.
 
Och så skulle jag inte bli förvånad om inte han får hjälpa sin far med!
 
Jag har iaf grubblat o slitit mitt hår för att  kunna förbättra min situation ngt och nu har jag gjort slag i saken.
Får kke ångra mej en dag, men det får jag ta då.
Jag har pensionsparat flera år, en liten summa bara men iaf.
Ringde idag så jag tömmer mitt sparande helt under 5 år.
Delar upp de månadsvis så jag har t hjälp t räkningar.
 
Önskar jag hade kunnat spara mer så summan hade blivit större, men så e de.
 
Nu får vi se om det kommer kännas lite bättre, hoppas det.
 
 
 
#1 - - Anonym:

Hoppas på ett gott 2018 som kommer med lite positivt till dig.
Man måste påverka det man kan i såna här situationer så att du plockar ut ditt pensionsspar förstår jag.
Kanske kolla efter ett billigare boende ? En 2:a kanske räcker för visst har ni en 3:a nu du & katten 🐱
Det gäller att hitta alla vägar.
Gott Nytt År / Helen

Svar: Tack <3 Ja jag försöker göra så gott jag kan. Jag har tänkt i samma banor, o kollat på lediga lgh, det är ont om dom. Nu bor vi i en liten 3:a på 65, hittade en 2:a på runt 50, men den var bara 500 billigare. Så för så lite flyttar jag inte. Mycket som följer i en flytt oxå.
Jag får gå ner t en etta på runt 30, för att jag ska spara in drygt 1000 lappen. Och då kan jag inte ens behålla mina möbler,. så det är uteslutet. Försöker sälja av grejer m men de e tufft. Fast det löser sej nog (Y)
Gott Nytt År till dej o fam :-)
Gunsan