Host o snörvel...rivjärn i halsen.

Borde väl inte vara förvånad.... så mycket bacillusker som far runt i butiker osv. Kände ju mej rätt så ok tidigt i lördags morse då vi åkte t Ullared. Men herreguuuuu va m folk, det hostades o nös lite varstans. Det gick knappt att ta sej fram för det var blockerat av kundvagnar o folk som inte kunde tänkas sej gå åt sidan för att släppa förbi andra. Ego tänket är stort ! Tänk va bra det kan gå om man hjälps åt, ta de med ett leende...ist för med sur min höja rösten. Jag går här typ. Nåja det finns alla de sorter...som vanligt. Många är hur trevliga som helst. :-) Inte en chans få kolla det jag hade tänkt dock... men barnens julklappar är inköpta :-D Inte alla då, men iaf. Jag hade en underbar hjälpreda som körde kundvagnen med van o hänsynsfull hand. Mitt stora barnbarn, hon är värd en eloge. 10 år o inget gnäll, bara en trött tös då de var dax åka hem. <3 På resan hem så kände jag att jag var på väg att bli sämre. Typiskt, men inget att göra åt... försöker kurera mej med ingefära o citronhopkok. Skippar vitlöken, måste jobba :-D Vet att folk tycker att man ska stanna hemma då man e förkyld. Jag har inte råd, och sen hostas de ju på jobbet iaf... så bacillerna finns ju redan där. Så det är inte så att jag går omkr o smittar med glädje lr vad man ska säga. Ska man undvika smitta så får man antagligen isolera både brukare o personal... var för sej, på ngt sätt lr ha full skyddsutrustning... som liknande vid RA smitta ! Huannemej... Annars så forts livet rulla på. Besvikelser över folk lär aldrig försvinna. Önskar ibl jag hade en rustning så jag var skyddad... men nu är ju inte det möjligt. Hårdhudad o okänslig kommer jag aldrig bli. Känslosam som få... ibl blir de jobbigt. Grät på jobbet förra veckan bara för att ngr i personalen ska lämna oss. Just dessa som jag fått ett band till, känner mej väl t mods med. Dom försvinner ju inte ur mitt liv... som tur är :-) Men alla behöver vi goa arbetskamrater... nu ser det ut som att det löser sej m den saken. Iaf tillfälligt. Så mycket förändringar hela tiden så man kan aldrig va säker på ngt.. känna sej lugn o trygg typ. Vi får väl se vad framtiden bär med sej. Och så gör jag så gott jag kan... mer kan jag inte göra. Lever ff på hoppet... kan inte annat... för ge upp... det finns inte. Nån gång ska lyckan le även mot mej... få lite flyt.... både då det kommer t kärlek o livet för övrigt. :-)
Under tiden så fixar jag o donar här hemma. Försöker göra det lite fint...rent om inte annat :-D Tagit ngr kort med en kamera jag fått av en go vän... Men jag vet i katten hur jag får över bilderna t datorn... det ger mej gråa hår ..
#1 - - Eva :

ja det där med förkylning går nog inte att undvika vare sig här ellr där. Så det är bara att pilla i sig sin ingefäredryck..min är gjord på 200gr riven ingefära avkokt i 1 liter vatten..sila bort rivet, när avkoket svalnat tillsätter jag 1- 1 1/2 dl honung och 2 pressade citroner. Så häller jag upp på en flaska och förvarar den i kylen. Ett "supeglas" tre ggr om dagen då man känner att det är p G, annars en morgon och kväll. Det gör susen.
Tråkigt när fina abretskamrater slutar..men det kanske löser sig ändå. Vem vet..
Du får ha de så bra gumman och nog ler lyckan åt dig med ..man vet aldrig när..<3 kram

Svar: Jag har lite annorlunda ingredienser, men ingefära o citron e ett måste :-) Fick till mej att man skulle skala en gul lök o ha bredvid sängen då man sover också ;-) Vet ej om de hjälper att dra bort förkylningen, för jag hade bara röd lök hemma....tror de va fel färg ;-) Ja jag måste ju tro att de blir bra t slut. Men det har hänt så mycket de senaste åren så det har nog kommit ifatt mej nu. Jag ska göra så gott jag kan <3 Var rädd om dej. Snart dags o ta en fika o blarra lite tycker jag :-) Kramar om <3
Gunsan

#2 - - Eva :

ja det tycker jag att vi ska göra..får komma till dig den hör gången..du har ju varit här nu :) Ska se till att gubben jobbar delat pass när jag ska ner till dig och så passa ihop med dina arbetstider med så blir det nog bra ska du se. :)

Svar: Låter bra, vi får planera lite så funkar de :-)
Gunsan

#3 - - AC:

Har du kollat med Gert hur du ska göra för att föra över bilderna? Han borde ju veta ☺️
Kram 💞

Svar: Jo, han har förklarat. Inte kommit t skott bara. Hittar ingen lämplig plats att sätta in de dära va de nu heter. Hahaha. Men skam den som ger sej :-) Kram <3
Gunsan