Oh vilken natt...

Somnade framåt 01.30 för att bli väckt av människor på väg hem fr festligheter ca 03.

Det var ett jädra skrikande  fr 2 håll...en karl runt hörnet typ o ett kvinna runt nästa kvarter. :-(

När dom slutat skrika t varandra så kommer det ngr springandes, hörs på det trippspringade stegen att det är tjejer på högklackat.

Dom springer precis förbi under mitt sovrumsfönster, tjattrandes och efter kommer ngr högljudda karlar gåendes, tjoande o tjimmande..

Ett billarm ljuder högt i den fö tysta natten....

förutom dessa gapande människor då.

Lyssnade på detta i ca 45 min innan det t slut tystnade...

för att strax efter börja låta fr ett morgonpigg fjäderfä...

jag hann inte ens somna om innan den satte i gång.

Denna jäkla duva som är så entonig i sitt läte :-/ ..

varenda morgon sätter den igång, runt 4 tiden.

Och t slut så kommer fiskmåsarna o gör den sällskap, skränandes  olika serenader.

Ganska svårt somna om när dom sätter igång.

Duvan överröstas ganska snabbt av måsarna som flyger fram o tbx. 

Brukar inte vakna av dessa ljud normalt sätt, men ibl så vaknar jag ju av andra orsaker.

Ngn tycks ha bestämt att jag inte behöver mer än 3-4 tim sömn nu förtiden...

inte mitt påhitt.

För vaknar jag  vid 3 -4 tiden så måste jag få ta en tupplur och det funkar ju inte då jag e på jobbet.

Så de där e bara dumheter...

8 tim sömn borde jag få :-)

 
 
Annars så har helgen varit bra :-)
Jag var på marknad med mitt ena barnbarn, trevligt trots regn.
Men jisses va dyr i drift hon är !!!
Hahaha ja tur jag har fått lön, fick köpa m grejjer hem t brossan oxå...
plus att han fick en hundring. 
Ngn rättvisa får de lov att vara :-)
 
 
Idag är det morsdag, och jag  är bjuden på grillat.
Mysigt :-)
Sen får jag lov att  fixa matlådor...
en rätt lång jobbvecka väntar.