Funderat en massa.

Vad är meningen med livet  ?
 
Det är med sorg i hjärta jag tänker på min kära barndomsvän/skolkamrat...som lämnat sina barn och oss vänner
med frågor som vi inte får svar på. Varför ? :-( 
Jag har tänk tbx på allt tokigt o roligt vi varit med om... Mycket kul fick vi uppleva ihop...det är dessa minnen jag får ta fram då det känns extra tungt 
 
♥ Vila i frid vännen. 
 
Livet är så jäkla tufft ibl...så orättvist...
en del klarar allt...
bara glider på en räkmacka och lyckas med allt dom företar sej.
Andra får kämpa som sjutton, och  får ständiga bakslag...inget går vägen. Men dom har kämparglöd... beundransvärda är dom.
Vilken styrka o livsvilja dom har 
Fler av mina vänner har problem m hälsan, en del mer än andra. men jag  hoppas att  alla ska få de hjälp ni behöver så ni får många goa år till.
Jag tänker ofta på er...även om vi inte talas vid varje dag. 
 
Är det åldern som gör att man funderar mer över livets gång...
är det åldern som gör att jag uppmärksammar saker och ting mer nu...
är det åldern som gör mej uppgiven...
av orättvisor, det hårda klimatet som råder i vår värld...a
llt våld, alla egoister...
sköt dej själv o skit iandra andan. ?
 
 
Varför har en del så svårt med att hålla sej t sanningen...
bara spyr galla över oskyldiga, för att rädda sej själv.
 
Jaaa de finns dom som gör det, tråkigt men sant. 
Undrar om dom är medvetna själva om sitt beteènde ?
Fattar dom att dom är orsak till att saker är som dom är ?
 
Hur länge lyckas dom  svärta ner  oskyldiga, går ju bakom ryggen på alla !
Fast de tycks inte finnas en enda misstanke hos vissa att även dom baktalas..
ingen går fri!
En dag så måste ju bubblan spricka....
å då  bör även dom som litar blint på  vad som sägs vakna...lr ?
 
Sen börjar man ju fundera över hurvida en del spelar oförståendes lr om dom verkligen är så egotrippade så dom inte ser, förstår att det finns regler som gäller alla.
Dessa tror att dom är förmer än andra o kan göra som dom vill, förväntar sej att alla ska hålla med... höja t skyarna... ge o ge o ge...när dom själva får försaka.
 
Temprament...
Oj oj...det finns det väldigt mycket av.
Men det döljs oftast...så att  ingen ska få se....den sidan.
 
Kanske, lr hoppas iaf...att verkligheten ska komma ifatt.
 
Ibland så blir det för mycket tankar.....
tänk om man bara kunde skaka av sej allt...
 
#1 - - Lise-Lotte:

<3 Vad fint skrivet! (Läser alltid dina blogginlägg, fast jag är urdålig på att lämna kommentarer).

Svar: Tack L-L :-) jag ser ju att folk läser...även om de inte kommenteras. Inte alltid man har lust att skriva nåt ! Vet hur de är :-) Kram
Gunsan