Mår fruktansvärt dåligt....psykiskt !

Och det är jag inte van vid... just detta m att inte känna mej trygg i mitt egna hem, lr överhuvudtaget på gården..på väg fr bilen..i tvättstugan.
 
Har fått rådet att ringa t polisen...förklara vad som hänt. 
Blir nog tvungen t det... för jag sover ännu sämre nu  igen... bara grubblar, på hur jag ska få det här att sluta.
 
Problemet är bara att jag vet inte om polisen gör ngt åt det... mannen ifråga...som är orsak t min situation har ju blivit anmäld förr.
Den som anmälde då fick bara svaret..HAN..är känd av polisen!!!!
 
Jag ska ge er lite mer kött på benen så ni fattar lite vad det hela handlar om!
 
Saken är den att en lite äldre dam kom ilag m tidningsbudet...han tog tillfället iakt, använder/utnyttjar denna kvinna på alla de vis..menar alla.!!!!!!
Hennes granne har försökt tala om för henne att han har andra o bara utntýttjar henne... han är runt 20 år yngre å tydligen tar hans andra kvinnor kontakt m damen ifråga o ber henne lämna honom i fred.Enl hörsägen så har hon kastat ut honom flera ggr men han kommer hela tiden tbx o hon tar emot honom.
Hjälper honom m hans jobb.Det ena av iaf....
Det ena jobbet  har han tagit hit där vi bor...OBS! Inte han....hans grejer blockerar stundvis hela ingången t trapphuset, lr inne i entren.
Jag har personligen sagt t honom flera ggr att han inte bor här så han har ingen rätt att blockare..lr ens förvara saker här.
Han sätter t.om bilbatteri inne i trapphuset... ngn av grannarna hade satt en lapp bort det bett honom ta bort det...för det hör inte hemma i trapphus.
Mannen ifråga skrev då ett svar..som var mer som ett hot, han hade skrivit sitt nr o bad fegisen ringa så skulle dom ses o göra upp !
Det är mej vetligen den enda ggn ngn klagat direkt t honom.... verkar bara var jag som säger t honom direkt.
Hyresvärden har fått motta flera klagomål o dom har varit ikontakt m kvinnan o hennes gäst.
Men inget hjälper.
Jag själv har oxå varit i kontakt m hyresvärden...berättat att denna man sätter grejer framför min dörr, gärna ömtåliga saker så att dom ska gå sönder antar jag !!!
Han stoppar grejer i mitt brevinkast.
Det finns mycket att berätta om denna person som bevisligen har ngt fel på förståelsen lr är sjuk på ngt sätt.
Han håller mej skyldig för alla klagomål, för han förstår inte lr vill inte inse att även ngr i grannhuset störs av honom...då han kan stå på innergården o skrika i ottan...då menar jag i ottan...runt 03...03.30
Jag har blivit utsedd t hatobjekt verkar det som...har sagt t honom att jag kommer att anmälan honom.
Då skrek han...varför då ?! Ja det kan man ju undra...borde vara glasklart.
Igår morse så låg det ngt innanför min dörr igen... trodde de var reklam, tog upp pappret.
 
Blir ngt fundersam....bara ett blad,första sidan ur nyheterna den 24 /1 var urriven. Det första jag ser är ...NU BLIR DET ETT ÅRS KRIG!
 
Jag kan bara ta detta som ett hot.Har mejlat hyresvärden... skickade med bilder så dom ser beviset.
 
Ngn sa t mej att polisen borde få tidningssidan...söka fingeravtryck ! Vet inte om dom gör så... men jag har iaf kommit t insikt att jag vill ha slut på s*ten.
 
#1 - - Eva :

Uscha så jobbigt för dig. Ta kontakt med dina övriga grannar och gör gemensam sak hos hyresvärden. Det är nr1. ..nr2 ..kontakta polisen eller ber du bostadsbolaget polisanmäla händelsen inkl ge polisen tidningsbladet.
De kommer aldrig dina nerver hålla...inte på längd och tid. De kan ingens nerver hålla för.
Att aldrig VETA vad som kommer hända då man går ut genom sin dörr..kväll som dag , eller vad som händer när du ska slå dig till ro när du är hemma..De funkar inte Gunvi. För DITT eget bästa så råder jag dig göra ovanstående. Han är ändå igång och härjar ..så skadan är ändå sked..så nu måste du be om hjälp så de blir lugnt i huset och tryggheten kommer tillbaka. Känner med dig ..fy så jobbigt dör dig. Kramisar i mängder..<3

Svar: Hej :-) Finns bara en tänkbar granne då de andra sällan är hemma, lr på G att flytta.Och hon säger att hon oxå har klagat . I grannhuset har jag pratat m en fam som märkt av hans märkliga beteende. Sitter nu o försöker komma fram t polisen. Men det tar tid då det ej är akut s a s. Ska ringa ngr ggr t iaf... sen måste jag göra annat. Tack för din stöttning vännen, värt mycket ♥. Kram
Gunsan