Söndag...

och jag ska iväg o jobba i eftermiddag, blev att bryta min ledig helg :-) Men det är självvalt...jag behöver vara ledig en helg längre fram ju, så då får det bli lite sönderhackade helger. Det är det värt :-) Ska bli så jättekul få träffa mina soulmates igen. Länge sen vi 3 var samlade under samma tak...så vi har mycket att prata om :-)
Både Tina o AC har funnit kärleken sen vi strålade samma hemma hos Tina i V-mo. Det har hänt mycket i deras liv, framför allt så är dom lycklig :-) och jag gläds m dom. Dom är verkligen värda  det, deras tur att det går som dom vill. Äntligen !
 
Jag själv har inte så stora förhoppningar finna kärleken längre,den som faller för mej..faller inte jag för osv. Livet för övrigt,jag tar dagen som den kommer...lr försöker iaf. En del dagar känns bra, andra är tunga...som bly! Och då kan vemodet, ledsamheten komma över mej.
 
Svek och lögner är det som tar hårdast på mej....
 
Behöver inte vara jag själv som blir drabbad, utan även människor i min närhet.
 
Ibl blir jag så upprörd av hur en del blir behandlade, hur står det till m rättvisan tex ?
Dessa som inte kan tala för sej själva, vem ser till att dom får sina behov sina rättigheter tillgodosedda ?
Vi som ser felen, vad kan vi göra ?
I dagens samhälle inte mycket, för vi måste ju se om vårt egna hus först å främst.
Tänk bara på hur en del ser på andra...människovärdet är inte spec högt,.....för en del.
Dom följer verkligen " Sköt dej själv o skit i andra "  " Trampa på dom som redan ligger, vad gör det,
dom ligger ju redan !
Usch jag blir så beklämd, vet inte vad jag kan göra för att förändra, bidra t en förbättring...:-(
 
Jag är inne i en tankarna snurrar för fullt period..allt är huller om buller, men ngn reda kan jag inte nå.
Mitt ena barnbarn har sovit över hos mej i helgen..Mormor o dotterdotter mys <3
Busat o haft det kul :-) I leken  ville hon vara min slav visade det sej ! Jag tyckte det var ett illa valt ord..men hon är inte ens fyllda 7 så...jag frågade vad hon menade med det ? Fick t svar att jag skulle säga t henne vad hon skulle göra o då var hon tvungen att göra det jag bad om.  Frågade då om hon ofta lekte slav...Hon var ofta sin kusins slav då dom leker berättade hon. Killen är 1 år äldre !!!
Jag berättade då vad en slav var, sa att dom inte hade ett lätt lr roligt liv på den tiden. Hon tyckte det var konstigt att man kunde köpa människor. Det håller jag med om, sa slutligen att hon kommer få läsa o lära sej mer om slavar i skolan, det var mycket vanligt m slavar på en del platser i världen förr. Den som var rik kunde köpa många slavar. Med det var hon nöjd :-)
Men jag forts fundera på det då jag var ensam senare...
Man kan ju ff köpa människor...använda dom som slavar mer lr mindre. Inte på samma sätt som då...men ändå!
Tänker man efter så...jaaa, har vi kommit så långt eg...lr är det så att vi kke är på väg tbx ?
 
 
#1 - - AC:

Vill att du läser mailet jag skickar till dig. Vill inte ta upp det här...
Kram <3

Svar: :-) Har läst vännen, tack för din omtanke. Ska höra mej för mer om saken. Varm kram...nu går det snart t vi ses <3
Gunsan

#2 - - Tina:

Längtar tills vi ses alla tre igen :-)
Å du !! Jag känner på mig att det är DITT år nästa år ;-) Då kommer det att hända saker ;-) KRAM goaste vännen <3

Svar: Ja det gör jag med, vi får va beredda på att de blir dåligt m sömn natten mellan Torsd o fred ;-) Mycket ta igen. Jaha, har du en liten glaskula kke ? :-D Hoppas på ett bra år gör jag iaf, sen får vi väl se om du har rätt. Kram <3 vännen.
Gunsan