Nya Vänskapsband är knutna.

...har haft en ny vän på besök. Hade ju mina aningar om att de var en tjej i mitt tycke...min magkänsla..har hela tiden puschat på....
Så jag var bara tvungen o bjuda hem henne :-)
Och en fullträff får jag nog lov att kalla det...Nog för jag misstänkte vi hade en hel del gemensamt, men det var över all förväntan :-)
Kanon ...har lixom inga ord för det.
Ska bli väldigt spännande o kul att forts lära känna henne, även om de nu känns som om vi redan känt varandra i flera år :-)
Och så har vi förståss ngt som gör mej mållös... fattar liksom inte ett hjorta !!!
Igen ska väl tilläggas...för världen blir alltmer konstig,kall.. folk blir egoistiska t max...empati va e de?
Alla har vi ju hört historier om hur en del läkare bemöter sina patienter....man kan ju inte i sin vildaste fantasi tro att ens hälften är sant.
Men en av min nära vänner blev sjuk för en tid sen...riktigt sjuk... skrämmande sjuk faktiskt.
Efter mycket om o  men så visar det sej att h*n fått salmonella !
Lite förvånande då det inte fanns orsak t att misstänka det.
Hur som helst efter upptäckten och medicinering så tycker Dr att återgång t jobbet kan vara på tiden.
Det ifråga sätts av min vän.... Är de lämpligt .... jobbar ju med mat, hanterar färskvaror varje dag.
Ja det möter väl inget hinder enl den läkaren då, andra arbetsuppgifter ...så går det ju bra.
Vad då andra arbetsuppgifter kan vi undra ?  Det finns ju inga jobb att byta t....mat  e mat.
Usch vad jag blir nedstämd...Hur tänker folk ?
Vågar man äta ute längre... lr finns de fler läkare som skickar ut folk t sina restaurang jobb...
och dessa patienter inte ifrågasätter läkarens ord! !!!!
Ha en fin Söndag!
#1 - - AC:

Vad kul för dig/er. Hoppas att hon bor närmre dig än jag gör =)



Usch och fy, trode i min enfald att det absolut inte kan hända, inte här i Sverige med våra rigorösa hälsokontroller och allt. Och som du säger, mat är alltid mat och inte den anställde som alltid kan göra något annat, är ju arbetsgivaren som bestämmer om sånt.

Hoppas du hade det varmt och skönt i solen idag =)

Kram <3

#2 - - Gunsan:

Ja AC, de är kanon :-) Nädå mellan oss är de inte många mil ca 11-12 ! Och kan du tänka dej, vi hade en spec sak gemensamt visade de sej. En sak som inte alla vill kännas vid ;-)Ja samhället,är på helt fel väg..

Ngn värme va de inte idag, skönt få komma in faktiskt. Ha de gott.Kram <3

#3 - - Gerra:

Kul att två ny vänner träffas, och att det funkar så bra. Din nya vän är toppen go. Kram

#4 - - Gunsan:

Ja min vän det är jättetrevligt :-)Det är så härligt när de bara stämmer ! Du kommer inte bli besviken när ni ses, för hon är lika rak irl :-D Kram

#5 - - Eva:

Härligt när de stämmer med vad man trodde från början..:0)

Det är alltid roligt med nya bekantskaper, och allra helst när de faller så väl ut. Jadu..de där med läkare är ju ett kapitel för sig. Man vet inte om man ska skratta ellr gråta ibland.

Kram Eva <3

#6 - - Gunsan:

Visst är det så Eva...o ännu roligare när verkligheten överträffar... :-)

Jo, en del läkare kan man tro att dom har köpt sin utb på blocket! Är nöjd m min läkare iaf :-) Men går man akut så får man ta den man får ! Ha en fin kväll. Kram <3