Det var en gång...

.... då vi ..jag och mina kurskamrater..var i Lkp.
 
Flera studiebesök var inbokade under dan o på kvällen hade vi köpt biljetter  t Wallmans salonger dom hade en show på en av stadens krogar.
 
Vi skulle sova på vandrarhem för att slippa krångel m hemresa mitt i natten.
 
Jag o en tjej skulle dela på ett rum m bara 2 bäddar...men av ngn anledning så
 
opponerade sej ngr av de andra tjejerna det.

Dom vill att vi skulle dela deras rum m sex bäddar...
 
Jag varnade dom och sa att jag är inte tyst när jag sover..alkoholen gör sitt till ju.
 
Det gjorde inget sa dom för dom ville verkligen att vi skulle sova tsm. 

Efter en verkligt lyckade dag o en helt super kul kväll med god mat o  Wallmans
 
som gav en minnesvärd  show...så gick vi på Lkp gator, skulle slinka in
 
t Harry´s o ta en öl ... ;-) Men de var minst en tim kö..så vi drog hemåt ( t vandrahemmet )
 
När vi kommer dit så märker vi att vi har haft påhälsning av tjuvar...
 
Efter en genomgång  så har tjuven/tjuvarna...tagit den sprit vi hade kvar..även vissa tilltugg.
 
Plånböcker hade blivit länsade m m m m.
 
Vårt sovrum hade vi låst..så inget hade försvunnit för oss.
 
En av tjejerna som kollade runt, hittade en bakdörr t trapphuset som inte var låst.
 
Nyktrast ringde t polisen...men ingen kom och jag vet faktiskt inte vad som hände m anmälan
 
om sanningen ska fram.
 
Med dubbelkoll av alla dörrar o lås..så fixade vi t oss o skulle krypa t sängs.
 
Det blev inte lätt för mej då.. för i överslaf sover jag inte...
 
Lade mej i den undre, försökte komma t ro ... men jag fick lite känning av klaustrofobi (cellskräck)
 
eftersom översängens botten var så nära mig... tyckte inte ens att jag kunde vända mej fritt.
 
Så jag slänger madrassen på golvet..tar den fr över sängen oxå.

Behöver ju inte ligga så hårt då.:-D
 
Två av tjejerna muttrar o säger men för jisse namn människa lägg dej.... jag skrattade o sa ja jag ska.
 
Fr de andra 2 ....hörs djupa andetag... jag kryper ner...känner hur de snurrar i skallen.

Men bemödar mej m att försöka sova...vaknar av att ngn säger men herregud kan du inte va tyst?
 
Jag fnissar o säger näe....jag varnade ju er.
 
Somna antagligen om...vaknar igen..av suck o stön o ett gnällande...

 
Flyttade madrassen lite iaf....o dom vakna damerna i våningsängen ..undrar vad jag nu styr med.

Talar om att jag försöker bara fixa lite avstånd mellan oss.
 
 
Lägger mej t rätta igen...somnar..vaknar av att jag får en kudde i skallen.

Jag blir nog lite sur där, för jag vet jag sa ngt men minns inte vad.

 
Så håller vi på mer lr mindre hela efternatten...suck!
 
När vi kliver upp på morgonen är vissa av oss bakfulla... o skitslut pga dålig sömn.
 
2 är pigga o glada...

De mindre glada tjejerna frågar hur dom andra sovit, får t svar att dom sovit gott.
 
Hur e de möjligt.... har ni inte hört  stönande o konstiga ljud, frågade gnällfiorna  ?
 
Nej...säger den ena tjejen. Sover jag så sover jag..är inte känslig för ljud.
 
(det var hon jag skulle delat rum med ;-)
 
Den andra tjejen får samma fråga... varpå hon tittar förvånat på dom o säger, men jag plockar ju ur
 
hörapparaterna på natten..så jag hör ju inget !


Hahaha... så dom fick inget medhåll ifr nåt håll.
 
Senare kom de fram att gnällfiorna måste ha de  knäpptyst för att kunna sova.

Minns att jag tänkte...stackars deras karlar ;-)

Hur som helst  så gillade vi  varandra även efter denna Linköpingsresa

 men tyvärr så har vi tappat kontakten nu.

Bara en som jag har regelbunden kontakt med...på FB, så klart :-D
 
Saknar dom faktiskt ibl....tror jag ska leta reda på telnr o skicka en liten hälsning.


#1 - - ulrika:

:)

#2 - - Gunsan:

Jaadu ! Hahaha det är inte lätt alla ggr! ;-)

#3 - - Lilla hjärtat:

Tur det finns hörselskydd. Kram från en glad tokstolle

#4 - - Gunsan:

Hahaha, ja du..ibl så kke de behövs. Kram