Så är min verklighet.

Försäkringsbolag...
i all ära..
dom är bra att ha...
när man har ngn nytta av dom !

Jag tycks aldrig uppfylla deras regler...
alltid är det ngt..
som inte stämmer.

Denna ggn handlar det om att jag var m om en olyckshändelse..
på jobbet..

Vi är ju försäkrade där..
och händer ngt så ska vi göra en arbetsskadeanmälan.

Gjorde det..
Fyllde i alla papper..
skickade in.

Fick brev fr dom i fredags...

eftersom jag inte var sjukskriven i 8 dagar pga skadan..
så har jag inte rätt t ersättsättning.

Sen spelade de ingen roll att jag tog av mina sem dagar för att vila och kurera mej.

Mediciner o läkekostnader ersätts om dom uppgår t minst 600, enl bolaget.

Men 500 kr är självrisk.
Och Under 100 kr betalas ej ut.

Jag hade frikort..
jag har högkostnadskort..

Med andra ord...
Jag får inte en kr ! 

Kvarstår problemet efter 1,5 år..
så ska jag lämna nya uppgifter..
dvs läkarintyg.. m m..
så tar dom upp mitt fall igen. 


Ja det är ju troligt att jag skulle få ers då...NOT!

Jag har skadat min höger hand/handled/arm vid 3 tillfällen.
Är svag i den, det värker o molar ofta..
men röntgen visar inget.


Förra ggn jag skadade mej var på väg hem fr jobbet.
Halkade då jag hade parkerat bilen..
var på väg hem på isiga gata..

Halkar..

håller på att slå i rejält... av en ren reflex tar jag emot mej..
med höger hand/arm på motorhuven...
för att lindra fallet..
så jag inte skulle slå i huvudet m m.

Det skulle jag inte gjort..
för då var ett fordon inblandat i det hela.

Hjälpte inte att jag förklarat att bilen stod stilla, var parkerad...
låst...
var på väg ifrån den..

Det var ändå min bilförs som gällde..
men det tyckte ju inte dom..

Och jag tyckte inte det heller.

Men ngr pengar fick jag inte..
trots jag var sjukskriven flera veckor.

Jag blir så f-bannad...
för en del människor..
plockar ut ers för både de ena å de andra.

Jag får aldrig ngt !

Är det meningen man ska vara oärlig...
luras ?

Fy..va de suger.

Har varit hos tandläkaren idag....
inget kul det heller...
och dyrt är det.

Tur man fick gå direkt t jobbet sen.

Där får jag iaf bidrag för utförda insatser..jippiieee :-)