Jag mulnar till....trots solsken å supergutt väder.

Ibland så blir jag bara så f-bannad..ilsken o tvär på orättvisor, folk o en massa annat.

Innan jag börjar urladdningen så får jag tacka så mycket för att "du" tycker jag har ett positivt tänkande. :-)

DU vet vem du är !

Träffade på en gammal kompis idag..vi blev ståendes o prata om allsköns blandning..

Allt fr barnen och fram till gastric by pass.

Min kompis har en anhörig som under några års tid bantat, hon har lyckats gå ner i runda slängar
runt 50 kg.

Resultatet är en massa skinn som hänger,både här o där.

Hon hr varit kontakt med sjukvården..frågat om hon kan få op bort överflödet..o ett bröstlyft.

Men se det får hon bekosta själv...

Var i ligger rättvisan... dessa som genomgår en magsäcks op.Gastric by pass, får op gratis.

Det kostar inte dom en kr..Men en som gått den långa vägen, klarat av en sån stor viktminskning

själv..dom får bet !

Jag tycker att det isf borde vara tvärtom..den som fått en magsäcksop gratis, ska få bet för

bröstlyft osv.

Så kan den som kämpat hela vägen få det gratis.

NU har jag säkert retat upp flera.....


Idag när jag kom ut t min bil så ropade en man på mej...Stannar ju o väntar, ser vad han vill.

Jo, han frågar om jag kan parkera nån annanstans :-(
Firman som ligger på den gatan behöver p-platserna.

Ok, de förstår jag..men JAG då..jag BOR  runt hörnet...jag får ständigt åka runt o leta efter

en ficka att ställa bilen.

Jag kan få parkera flera gator bort när jag kommer hem fr jobbet.

Men jäkla ta mej om jag parkerar utanför ett annat företag...då sätter dom lappar under mina vindrutetorkare.

Detta är privat parkering.. flytta bilen.

Jag har då inte sett nån skylt som säger det..men men jag flyttar...ännu längre bort.

Fast dom på de företaget parkerar på andra ställen... t.ex på MIN gata.

Jag berättade de för denna mannen..Sa som det var att jag måste få parkera nånstans, utan att behöva gå

en km.

Tyckte att han som företagare kunde klaga t kommunen, ge dom förslag på möjligheter t p-platser.

Nu hade ju inte han ngr förslag...Men jag gav honom :-D

Så nu ska jag ta o låta allt det här få lugna ner sej lite sen ska jag skriva ner lite som jag ska ta med

vår kommun...Samt fastighetsägarna.


Jag ska ta en annan sak m kommunen oxå..Gatukontoret alltså.. om snöröjningens vara lr icke vara.

Pga det inte plogades o blev spårigt...is blev det när det frös på ..Så har de gått sönder en grej under min bil.

Tänkte fråga om dom har lust att betala alla skador på bilarnas underreden m m..som blir t en följd av deras

underlåtande att hålla gator nåt så när snö fria.

Idag är jag på hugget...men ibl blir det bara för mycket.

Hade tänkt ta upp nåt mer....men...de har jag glömt. Hahaha..kke lika gott.

I morgon kommer en ny dag o då blir det bättre ;-)

#1 - - Gert:

En stor varm kram är du värd. Bamsekram

#2 - - Gunsan:

Tack, ja idag känner jag mej värd flera kramar :-)

Kram på dej.

#3 - - Anonym:

De där med parkeringen...fasen va förb... jag blev. OM de är privat parkering, så ska de banne mig va skyltat att de ÄR just det. Och OM jag tror mig veta och jag har rätt om vad du bor så be viktigpettrarna dra någonstans...men vid närmare eftertanke be dom visa upp att de ÄR deras privata parkering..... hmmm nu blev de liv i kärringen här, kanske går undan med städet idag :0) ha d bra vännen Kram "lill" Eva

#4 - - Gunsan:

Ja jisses vad du tände till Eva :-) Jag kke skulle ber dej ta över kontakten med herrn på kommunen! Hoppas städandet gick som en dans. Kram