Ja ha ja då var det gjort iaf...

har ringt t hälsocentralen idag...Men nån tid direkt fick jag inte, utan jag får vänta ett tag.

Det är ok iaf...för jag får en bra läkare, en som lyssnar på vad patienterna säger :-)

Jag lyckade få ihop flera symptom t ett ... så nu kke det händer nåt.

Annars händer de inte så mycket..jobbar en hel del, fast vissa dagar så är det svårt komma ur sängen.

Ont som katten, men biter ihop...längtar t semestern..

Vila , träffa vänner...ha kul..

Det är väldigt lugnt på kulighetsfronten...

Ibl så sitter man o tänker tbx på tokigheter man varit med om... för 100 år sen typ.

Nu är jag ..nästan.. aldrig m om nåt tokigt..

Jag kom på att min son för lite sen frågade om jag kom ihåg nåt tokigt lr pinsamt jag varit med.

Nu är ju jag en sån som bjuder mycket på mej själv, tycker om att roa mina vänner...

Men jag har förträngt en massa :-o

Jag började fundera iaf...o jag mindes klart o tydligt att min dotter tyckte jag var världens pinsammaste

morsa ibl !

Kan inte förstå varför.. ;-)

Det finns säkert mycket som gjorde henne förlägen,men de här minns jag som de

var igår.

Jag skulle hämta hem henne o hennes kompisar fr en utekväll.

Jag bytte inte kläder, tyckte inte de spelade nån roll..skulle ju bara i och ur bilen.

Så jag åkte som jag var...parkerade utanför dansstället o satte mej att vänta på

tjejerna.

Medan jag sitter där så får jag se en liten kille gå fram t en bil...

hör hur han skriker..en mycket upprörd ung man...han står bokstavligen o hoppar jämfota.

Jag kan inte höra vad han säjer mej han bankar på bilen.. o gapar o viftar med

armarna. Jag sitter o småler för mej själv..undrar vem som får känna på all denna

ilska...

Behöver inte fundera så länge..för plötsligt öppnas bildörren o ut kliver en jätte...

Herregud... va tänker denna lilla skit med ..ge sej på en som e dubbelt så stor..Jag

började bli lite smått orolig där jag satt..

Lillkillen ser verkligen ut som att han vill klippa t jätten..

Jag kan bara inte sitta o se på... medan jag tänker på att jag måste ut o se vad som

sker...så hoppade en ung tjej ut fr baksätet...Hon sliter o drar i jätten..som nu ser

ännu större ut..verkar som att han har blåst upp sej...medan han fått höra skällsord

fr lillen.

Så jag hoppar ut ur bilen..stegar fram o frågar...

Vad e de som pågår här då ?

Alla vänder sej om o tittar på mej..och tjejen kommer fram t mej drar mej i

armen...ja säjer hon med tårarna sprutandes..jag har sagt till dom att sluta..men

dom lyssnar inte. Han är för full..å pekar på lillen.

Så jag ställer mej helt sonika mitt emellan dessa pojkar...Tittar på jätten ..säjer

du...Om du petar på honom (lillen) så går han ju av!

Till lillen säjer jag...hur dum får man va..ge sej på berg,när det finns småsten?!

Dom glor på mej... å så säjer den lille nåt ..minns inte vad. Men min kommentar

blir...där spriten går in går vettet ut.

Lukta inte på korken lilla vän om du inte tål det! Gå hem o lägg dej.

Jätten har redan satt sej i bilen..tjejen kramar om mej o tackar så mycket.

Lillen sparkar i gruset...men vänder o går mot vägen.

När jag vänder mej om så står 3 tjejer där o tittar på mej...

min dotter o hennes kompisar.

Stora ögon som tittar på mej... Men mamma då, vad har du gjort? Du kan inte göra

så..tänk om dom hade slagit ner dej!!!

Och hur ser du ut sen?

Ha ha...ja de hade jag ju glömt. Jag hade ett par gamla joggingbyxor nerstoppade i

såna där USA sockar...en stor gammal t-shirt som sett bättre dar.

Tofflor...

Håret uppsatt i hästsvans..å nåt löjligt hårspänne som höll upp luggen


Dotterns kompisar tyckte dock att jag var häftig ..det sa dom  iaf :-D

 



Dessa kompisar tyckte även jag var jättecool som spela Bob Marley högt i bilen.. med rutorna nervevda..
....Diggandes för fullt....
#1 - - Tina:

Du är så lik mig med tokigheter ;-) Ha ha,,,,

Skönt att du har fått en läkartid nu.

Hoppas du får den ev hjälpen du behöver.

Kramar

#2 - - Gunsan:

Dåligt med tokigheter nu för tiden ju ;-)

Ja de ska väl äntligen bli bra nu...börjar tära lite.

Ha de gott vännen.

Kram

#3 - - AC:

Haha .. sönt och få höra någon sådan där tokhistoria som man själv känner igen sig i. Ska väl någongång berätta den på min blogg, men det är som du säger ingenting händer nuför tiden. Tappar därför själv lite av inspiratione att berätta.

Skönt att du fått en tid, något till att börja med och sedan får vi väl ändå hoppas att de kan ge dig den hjälp du behöver.

En bunt med kramar endast för dig <3

#4 - - Gunsan:

Ja det tycker jag du ska berätta om i din blogg...alltid roar det nån. :-D Tur folk inte ser när man sitter o skriver ner tokigheterna...för ibl så skrattar man ju själv så tårarna rinner.Haha,man har inte roligare än man gör sej. Men jag håller m dej..det är på tok för händelselöst ;-) Ja nu ska jag väl hoppas på att det blir bättre, bara jag kan få dr att fatta!!! Tack vännen, en hel hoper kramar t dej fr mej <3

#5 - - ulrika:

vi kanske kan bilda pinsamma mammors klubb?!? såg hela scenen framför mig å skrattade för mig själv... hoppas nu att du får träffa en bra läkare, kram

#6 - - Gunsan:

Vilken bra idé Ulrika...Jag vet ju flera som platsar där :-)

Tack, ja jag har träffat denna läkare tidigare..han är bra.Ha en skön kväll.Kram