1:a Advent.


Första ljuset har vi tänt..nu går det snabbt till jul.
Och en massa snö har vi fått, lr massor kke är att ta i..men en hel del iaf.
Inte slutar det snöa heller de kommer mer hela tiden.

Lite väl tidigt tycker jag, men det är skönt ute..bara blåsten som är lite jobbig.

Idag skulle jag gått på julskyltning, men hann inte..tvättat o strukit gardiner..så nu är
det bytt i sista fönstret :-)
Lika bra att jag inte gick t stan..för flera har sagt att det bara var sk-t,
de blir sämre o sämre för vart år.

Var tvungen få bort all snö fr bilen med...det tog sin lilla tid.  Och nu ligger det ett par cm igen :-(
Får gå ut tidigt imorgon så jag kan åka o lägga på dubbdäcken, vet inte ens om jag kommer ut
från snövallen som blivit när dom plogat.

En har försökt o parkera här utanför en lång stund nu..bränt gummi t max...Bilen bara slirade,
ont om plats att ställa sej på är det oxå.

Det är alltid ett gissel när snön kommer, plogbilarna lägger upp snön lite varstans, o de blir en massa vallar.
Ont om p-plats är det i vanliga fall..än värre blir det pga av snön som inte forslas bort.

Hade dom som kör plogbilarna bott här så hade det nog inte sett ut så här.

Ha en riktigt skön o mysig avslutning på kvällen.