Sista november...

 
o denna dag så döljer sej solen bakom ett dis.
 
Ser inte spec inbjudande ut m utevistelse...
men jag har min shoppingdag i dag, den sista !
Ja den sista som jag iaf åker i egen bil...
nästa vecka blir jag beroende av ngn annans bil för att veckohandla.😒
 
Jag e deppig, ber om ursäkt...
men min frihet tar slut iom förlusten av min bil.
Ni som inte är vana att ha egen bil o kunna ta bilen närsom helst o åka vart som helst ni kan inte föreställa er hur det känns. 😭
 
 
Jag försöker in i det sista att ist för skrota bilen, sälja den...
det finns ju en del såna som köper bilar i befintligt skick, hittills har jag ingen tur dock.
 
Ni förstår kke tanken...
jag vill försöka skrapa ihop kosing t en annan bil.
Det lär ju inte bli ngn hejdundrande bil,men den ska ha gått igenom besiktningen iaf...
ser mörkt ut  dock 😩
 
 
Jag ska inte trötta ut er m mitt tycka synd om mej själv gnäll mer.
 
Nya grannar flyttar in i lgh bredvid...
vem som ska bo där vet jag inte än 😅
Massor m folk som hjälps åt...
o alla e lika glada o hejjar o vinkar när jag såg dom i trappan i går 😃
 
Bådar gott, tror jag...
verkar iaf inte vara ngr tjurskallar som flyttar in.
Fast vem vet...
det kke bara är vänner o fam som tillhör dom glada o trevliga 🤔
 
Ha ha ha oavsett vad, så måste det vara trevligt att få flytta in i en helrenoverad lgh..
o precis lagom t jul 👌
 
 
Vad händer då?
Ja inte mycket, jag ska som sagt handla..
fixa mat, plocka lite, ev pynta lite.
Men julpynta e allt lite tidigt 😏
Fast jag kke ska tänkka som många andra..
så som de är nu m all spridning av virus, inget är som det ska.
Då kan vi behöva få lite julglädje, julkänsla..
redan nu.
Vi får se.
 
 
 
Ha en bra dag 🙏
#1 - - Sisu:

Låter som det kan vara bra grannar. Om inte så deras bekanta🤭 Förstår till fullo ang bilen. Vi var utan hela förra vintern och vintern innan. Undra varför det alltid är över vintern. Det är förödande. Speciellt då vi inte kan gå lr ta allmänna färdmedel. Du är ju i lite samma sits. Bara olika orsaker men det gör inte situationen annorlunda🥺 Hoppas din handling går smärtfritt❣❣

Svar: Ha ha ha , ja jag hoppas på trevliga människor.Usch ja, dagen då jag blir billös närmar sej m stormsteg :-( Jag kan bara hålla m dej, inte en chans att jag tar bussen i dessa tider. Bara de att inte kunna åka ut o åka försvinner ju oxå, inget spontant som jag e van vid.
Lessen e jag.
Tack den gick smärtfritt om jag inte tänker på va det kostade :-O
Gunsan