I morse innan jag slog upp....

 
mina melerade, så hörde jag att det droppade på fönsterblecket 😇
 
Så rogivande...
så jag slumrade till en stund till 😍
 
Det regnar ff, ett stilla regn...
o fiskmåsarna skränar .
 
Det hörs inte så mycket av andra fåglar...
men ibl bryter kvittret igenom. 😊
 
Har ni tänkt på va friskt det luktar ute då de regnar ?
Det luktar gott tycker jag 💗
 
 
 
Att man aldrig upphör bli förvånad det vet både jag o ni...
men alltså ibl undrar man ju om allt står rätt till.
 
En vän berättade idag att hon hade varit ute på balkongen samtidigt m en man som stod på en balkong längre bort i huset.
Han bor inte där !
Iaf så hör hon denna herre prata i tel med ngn som troligtvis är insatt i sjukdomar, symtom osv.
Ev 1177 ???
Denna man svarar den i tel, så du menar att jag ska avvakta ?
Nej jag har bara en hemsk huvudvärk o har haft en tid o så snuva då.
Fö är jag inte sjuk. //
 
Jag fattar inte varför den där gubben går hem t andra för när det inte kan ha undgått honom att man ska hålla sej hemma om man har symtom...
lr t.om är sjuk!
 
Sånt gör mej f-bannad, brist på respekt lr ren jä*la dumhet skit detsamma....
gå inte ut bland folk.
 
Jag förstår helt att min vän blev mäkta upprörd! 
 
 
Jag brukar titta på Ambulansen  i Australien på 7:an...
villket jobb dom gör, sevärt enl mej.
 
Men dessa som sitter o tar emot samtal, 112 har det tufft oxå...
jag blev förvånad över att så många IDIOTER ringer o ljuger så ambulanser ger sej ut på utryckning.
Utryckning t olyckor som inte existerar !😡
Så illa, när människor i verklig nöd kunde få hjälp ist.😖
Fick en smärre chock när jag fattade hur stort detta problemet är....
450 bluffsamtal per dag i genomsnitt !!!!!!!
 
Vad säjer man ?
helt sjukt...
inser att att världen är full av idioter ! 😩
Får jag hoppas att dom själv blir drabbade när dom en ggn behöver hjälp 🤔
 
 
Vilken värld vi lever i!
Världen vore bra mycket bättre utan vissa, helt klart 👊
 
I går var det flera vänner som hade myskväll 😍
inte jag då 😭
 
Ibl så blir jag riktigt avis på hur trevligt o mysigt fam o vänner har det...
o här sitter jag o katten ! 😏
 
Tro inte att jag är missunnsam, för de e jag inte.
 
Bara avis, o önskar att allt vore annorlunda....
att denna jäkla Corona, Covid -19 inte fanns.
 
Men  så förstår jag samtidigt inte en del som chansar festa m fam o vänner ?
Man vet ju aldrig !
Jag hade inte vågat iaf, o jag e tacksam för att mina barn inte rör sej bland en massa folk.
Dom har en mindre grupp, mest släkt som dom umgås med.
På jobbet har dom ju fler kring sej o det kan dom inte göra ngt åt....
det är iaf samma människor hela tiden !
 
Det är svårt att veta om man klarar sej undan även när man .. själv...gör så gott man kan  😱
Nu fladdrade jag ute lite 😂
 
Det jag skulle säja var att en tjejkompis skulle ha mys m sin gubbe i går...
hon hade köpt ett vin !
Bara jag såg flaskan så fick jag ett sånt där...
jag måste provsmaka.
Hela flaskan ropade jag smakar underbart 😄
Jag som sällan dricker ngt har tänkt köpa mej en flaska...
o smaka o njuta av det goda.
För jag tror verkligen det är gott...
mer än gott faktiskt, smarrigt 😋 😍
 
Königmosel...
visst lockar detta vin? 
 
 
Jag hoppas att jag kommer ihåg att köpa en flaska, spara t en solig dag 😇
 
 
Ha en trevlig lördag .
 
 
 
#1 - - Sisu:

Inte låter du missunsam. Försök släpp den känslan. Du är isolerad, har livsglädje och ambitioner kvar. Att sedan få höra och se saker som är direkt idiotiska, ja det gör det inte lättare. Blir förfärad när jag läser om balkongmannen. Matte och jag har ngr medmänniskor och hundar vi har sällskap av på avstånd. Iofs så är vi inga partymänniskor men ändå. Vi försöker tänka. Jag undrar hur det blir med min utbildning....hur man då ska gå tillväga. Nospuss på dig och katten🍀💜.

Svar: Tack, inte lätt att veta hur folk tänker...men det är inget jag går o grubblar över.Jag försöker vara vid gott mod o va positiv, för vad finns det annars för val ? Huuu :-(
Idioter lr mindre förståndiga personer finns det gott om, undrar hur dom har blivit uppfostrade ?
Man häpnas många ggr om, varenda dag!
Ja men du o matte gör helt rätt, kan man umgås o ändå hålla avstånd så tycker jag att man ska det :-)
Jag vågar inte ens det, tyvärr men jag är ju i 4 olika riskgrupper. Får va glad att jag än så länge vågar handla en ggn/veckan.
Din utbildning kke senareläggs, om instruktörerna inte kan komma på en bra lösning.
Det är ju inte omöjligt.

Håller tummen <3
Nospussar tbx fr oss.
Gunsan