Soligt o gutt idag...

 
igår så snöade det 😒
Allt har inte töat bort, det ligger ff ngr flingor här o var.
 
Nu hoppas jag att det var sista ggn det snöade på många månader...
bara trams m snö nu, när vi knappt haft ngn under vintern.
 
Jag e ju en sån där som tycker var sak har sin tid...
o så gillar jag lagom! 
Lagom i mitt tycke så klart 😃
 
Idag ska jag ut en sväng...
dax för däckbyte, men fö så blir det händelselöst.
Tror jag, ska ju ingenstans..
är utlämnad t mej själv o katten.
Vi två får roa varandra i brist på ett vanligt liv.🙄
 
Om min jäkla höft var bättre så skulle jag ge mej av t havet...
skulle verkligen behöva dess kraft, energi 🙏
 
 
Jag pratade m en vän i tel igår...
länge sen, nu blev det äntligen av 😇
 
Hon kom att prata om lösviktsgodis nu så här i påsktider speciellt !
Sa att är det så lämpligt köpa lösviktsgodig m viruset som far omkring oss ?
Droppar på skeden lr i ngn av burkarna ! 😱
Vem vet vem som har varit där o sölat innan...
likaså bröd o fikabröd som man köper  st vis s a s! 😲
 
Jag har inte tänkt så långt, men jag avstod iaf fr att köpa lösviktsgodis t barnbarnen i går 🤔
Hon satte iaf iggn min tankeverksamhet...
frukt o grönt ?
Ta de själv sallad !
Restauranger o gatukök...
vi har ju ingen aning om vad som försiggår  där bakom luckan/ i köket ! 😏
 
Fast jag sansade mej, i restaurang branchen följer dom säkert föreskrifterna...
deras överlevnad hänger ju på det.
Frukt o grönt sköljer vi ju iaf av innan vi äter 👌
 
Men de andra ?
Allt som ligger öppet...
en hostning en nysning har rätt stor spridning 😩
 
Det blir nog inget lösgodis i påskäggen för min del denna påsk.
 
Även om jag inte tror att viruset kan spridas på så sätt...
men vet  det gör jag inte. 😬
 
Hur som helst, vi vet ju iaf inte ens i vanliga fall om ngn har stått o svinat sej bland godis lr bröd osv.
 
Får se vad ungarna får i sina påskpåsar i år...
ngt blir det iaf.
 
Men om det blir ngn påskmiddag, sammankomst vet jag inte..
antagligen inte 😢
 
Beror på om alla e friska o inte har varit hos lr m ngn som har varit sjuk.
 
Det är svårt nu iom vanliga förkylningar, allergi oxå...
vilket är vad ?
 
Jag har ju ingen aning om den jag möter som är snorig är allergisk lr vad det beror på!
Jag e själv allergisk, o jag vet symtomen..
känner väl igen dom.
 
Men min vetskap gör ju ingen annan trygg om jag skulle gå o nysa o snora ute bland folk.
Nu är det rätt lugnt för min del..
än så länge iaf 😌
 
Lite näsdropp som jag torkar bort direkt, ögonen rinner lite...
men än så är det inget flöde 🤞
 
Men oavsett så önskar jag att folk kunde ta det på allvar så spridningen minskar o t slut avtar helt.
Tyvärr så finns det alltid människor som struntar i allt, gör vad dom behagar iaf.
Usch o fy för dessa 😠
 
 
 
 
#1 - - Mia:

Så snuskigt, folk är riktigt äckliga så jag köper aldrig i lösvikt.
Handhygienen är det inte så noga med på matställen som restauranger. Vet många som inte ens tvättar händerna efter toalettbesök, dem går direkt till sin arbetsplats fortsätter arbeta.
Har släktingar som arbetar i storkök dem har berättat och jag har sett vid tillfällen då jag har hälsat på.
Sjukhuspersonalen är inte bättre, har själv bevittnat personal gå ut från toaletten utan att tvätta händerna. Jag har själv jobbat på avdelning så jag vet att det förekommer. Alla är inte skitaktiga ska jag väl poängtera.
Mia.

Svar: Så kan det ju va.Men vi får väl hoppas att de flesta e renliga av sej.
Många är dåliga på att tvätta händerna, har märkt det jag m.
Jag har ju jobbat på serveringsställen o sett att vissa gick direkt fr toa o började jobba.
Samma i vård o omsorg (har jobbat där m)...
märkligt att inte alla tvättar händerna där :-O
Nu får vi väl hoppas att t.om dom tvättar händerna nu.
Gunsan
Gunsan