Nu trodde ni ngt va...

 
men men t vissas förtret kke 🤔
 
Så kommer här ett inlägg igen...
tyvärr handlar det ju mest om Corona o viruset.
 
Hjälper ju föga att ignorera tiga skiten försvinner ju inte iaf 😖
 
Och vi kommer aldrig att få "bukt" på de om inte alla tar sitt ansvar o ser allvaret.😇
 
Läste följande i dag...
bara en liten del av inlägget.
Men så gripande .

// Det är många åsikter nu... plötsligt vimlar det av experter. Folk läser vetenskapliga rapporter och tror sig kunna tyda dem, man slänger ur sig statistik och beräkningar till höger och vänster. Källkritiken har hamnat på en all time low...

Ekonomin går åt helvete och folk festar i fjällen...

Jag orkar inte bry mig längre.
Jag står och håller i en människa som inte kan andas. Jag tittar in i ögon, mörka av skräck och jag ropar genom larmet som pågår runt omkring och min tjocka, varma mask. "Var inte rädd. Vi ska hjälpa dig." Jag hoppas att det är sant...Inga anhöriga finns vid hens sida. Besöksförbud. Jag vill slita av mig masken för att vara med den här människan och trösta innan sömnen kommer. Men jag är också rädd. Jag vill inte ta hem det här till min familj.// 🙏

Jag blir berörd av denna kvinnas skrift, hennes självupplevelse 💓

Blir du?

 
I morse så hade rollator maffian  samling här ute 😃
En del höll avståndet m ngr meter, andra var lite närmare... 
och trevligt hade dom  😊
Deras skratt ekade mellan husen här👌
 
 
Idag så var jag o handlade igen, lite tidigare än jag brukar...
så det var mer folk än vad det har varit när jag åkt en tim senare.
 
Får tänka på det t nästa ggn!
 
Folk forts hamstra!
Ofattbart va m toapapper folk tycks behöva (+ div annat oxå)
Jag har dålig koll vad som e slut fö, men säkert mjöl o jäst oxå.
 
 
 
 
Jag köpte toapapper iaf, inte den sort jag alltid köper o vill ha...
men nöden har ingen lag 💩
Köpte faktiskt kökspapper oxå, men fö så var det inte många varor i kundvagnen.
Märker ju att en del kollar i vagnarna...
min gör dom kke förvånade, för jag handlar ju bara det jag behöver för att klara mej resten av veckan typ.
Ngt som jag reagerade på var att en del varor fick man bara köpa 2 av...
BRA!
Det skulle fler ta efter.💪
 
Nu så blir det isolering igen fram t måndag ....
ok lite luft tar jag säkert 😌
Men däckbyte o ev handla blir det då...
skönt m ngr dgr frist.
 
Jag tycker om popcorn...
o jag poppar mej ngr ibl i micron.
Men jag gör ngt fel, lr så kan jag helt enkelt inte poppa 😱
 
Har jag på mellanhög värme så poppas inte alla...
tar jag på hög värme, så blir det brända popcorn i mitten av påsen 😭
3 min behövs, så det kan jag inte göra ngt åt.
Så jäkla trist 😞
för att inte tala om den vidriga stanken som sätter sej i micron o hela köket!
 
Skurade micron härom dan igen..
men odören är kvar 😠
Vet inte hur jag ska få bra popcorn o en micro utan äcklig doft 🙄
 
Känner att det är dax för en tupplur...
tvättstugan i dag så det gäller att passa på 😊
 
Ha de gutt i solen 😎
 
Lite bilder är aldrig fel !