Åh vilket underbart väder...

 
strålande sol, fågelkvitter, o skränande fiskmåsar. 😄
 
Känner att idag vore det en perfekt dag att fixa lite på balkongen...
får se hur långt jag kommer, om det blir mer än en känsla s a s 🤔
 
I morse när jag kollade runt på fb o mina vänners inlägg så hittade jag mycket klokt ..
tänkvärda inlägg, kommentarer.
Och jag hajjar riktigt till ibl...
hur är det möjligt att det sitter så mycket empatilöst folk o ger sjuka människor idiotiska avslag på sina ansökningar.
Svar som är åt h- vete galna.
Lånat texten  fr en vän.

Samtal med försäkringskassan om sjukpenning då jag jobbar 50% men är sjukskriven på 50%.

De överväger att inte bevilja sjukpenning då arbetssökande inte anses vara arbete.

Det tar ju ingen tid eller energi att sitta på kammaren och söka jobb.

Och hur kan jag arbeta 50% om jag är till hälften sjuk, borde jag då inte vara sjuk på min arbetstid och inte på min stämplingstid?

Hur vet jag vilken del jag är sjuk på? (Ja, det var en riktig kommentar, från en riktig handläggare.)

Nästa: Jag skriver planeringar (på mina 50% arbete, alltså) men lagom till jag sparar dem så säger arbetsförmedlingens webbplats att den inte vill medverka, med "okänt fel".

 

Fattar ni ! 😡

Jag kan inte låta bli att tänka att dessa som sitter där o bestämmer över människors liv...

det är dom som är handplockade av ledningen att vara så besvärliga som möjligt när dom ska ge en förklaring på varför dom gett avslag!

Det kan väl inte va människor som har en egen åsikt o som tar till sej vad dom läser ? 🤔

 

Ngt e helt galet!

Vad är orsaken t att det gått så fel i vårt land ?

Vad hände ?

Vad kan vi göra...

vill vi göra ngt ?

I dessa tider då Corona härjar ...

o covid-19 sprids för fullt.

Vad gör vi då?

Lyssnar på de råd som ges ifrån kunnigt folk.

Folk som vet vad dom pratar om...

även om detta är helt nytt, så har dom kunskap fr tidigare virus o epidemier.

JAG vet inget, jag har ingen kunskap alls...

MEN, jag har SUNT FÖRNUFT...

så jag lyssnar o försöker efter bästa förmåga leva efter de råd o uppmaningar som ges.

 
Märklig värld vi lever i!

Det klagas o gnälls, inget e bra...

OM nu "DU" besitter sån kunskap/info om hur saker o ting får ett slut,vad som är lösningen.

Sitter "DU" med facit i hand så dela med dej då av "DIN" enorma kunskap!

Besserwissrar finns det gott om...

Tur vi iaf har vår vackra natur 😍.

 
 
Ha en härlig lördag.