Uttråkad, sur o vresig....

 
precis sån e jag nu.😖
 
O va beror de på måntro?
 
Väder o vind, pandemin, ensamheten ? 🤔
 
Får nog lov att säja att alla faktorer spelar in 😱
 
De ena ger de andra..
så brukar de va !
 
Jag brukar inte ha ngr problem m mitt egna sällskap, men i längden så blir de jäkligt tråkigt 😟
 
I dag e jag i valet o kvalet om jag ska träffa familjen...
utomhus ?
Alltså fattar ni hur mycket jag saknar dom 😥
 
Om det ser så mörkt ut som jag misstänker iom livesändningarna fr div myndigheter...
rek hur leva t.om dec !!!!!
Det här är verkligen inte kul, är det meningen att vi ska ha de så här ?
 
Beror det på att viruset ff sprids pga att en del helt enkelt vägrar leva efter myndigheternas råd?
Är det en del människor som är skyldiga t att vi inte får ett stopp på skiten ?
 
Jag har som vanligt ingen aning..
men jag hör hur tankegången går hos många.
Många som sitter ensamma hemma, äldre som är utlämnade t främmande människor...
som handlar åt dom mm.
 
Jag kan förstå hur orättvist dom tycker det är, en del kommer ju inte ens ut...
sitter bakom gardinen i köket o kikar ut på folk, på lekande barn 😭
 
Jag har ju tur som kan gå ut när jag vill, ta bilen för en tur när jag känner för det...
+ det att jag handlar själv, en ggn i veckan.
Att jag smyger runt hyllorna som en tjuv är en helt annan sak...
men jag ser till att hålla avståndet på så sätt, jag tar ansvar för mej själv. 💪
 
Läste en artikel om att vi feta är extra utsatta, i riskzonen..
inget oväntat.😩
Men att vissa kläcker ur sej såna vidriga kommentarer om överviktiga...
alla har ätit sej t fettet.
Hur vi ska bestraffas, vi feta !
Kunskap om att medicin mm kan vara en orsak för en del  finns inte.
Alla är inte lyckligt lottade t att ha en väl fungerande ämnesomsättning...
bra gener osv.
Det är fullt att klanka ner på andra människor, ondgöra sej över deras leverne s a s.
 
 
 
 
Läste ni om pedofilmamman o henne partner ?
Fy f*n så vidrigt, dessa människor har inga rättigheter kvar....
såna brott kan inte vara försvarbara, en sån människa ska aldrig mer se dagens ljus.
Aldrig mer få vistas bland människor !
Är jag grym ?
Må så vara, jag känner verkligen inget annat än en stor sorg över dessa barn...
som högst troligt är skadade för livet.
Varför ska deras ma mma som gjort så stor skada komma undan ?

Straffet blev tio års fängelse, vad är det? 

Löjligt !

Mammans pojkvän döms till sex år och sex månaders fängelse för att ha anstiftat brotten... uppmuntrat henne att begå !

Vem låter en en annan person få styra över ens egna handlingar ?

Stackars barn...

dom vuxna önskar jag inget gott!

 
 
Sen den där karl`n som körde i hjäl en mamma o hennes son på Öland o höll på att köra över fler... var inte påverkad av droger.
Säjer att han inte minns😲
det finns flera vittnen t hur han körde, o hastigheten han höll.
Så undan kommer han inte...
men först så ska bilens dator/boxar skickas utomlands för att få svar på vilken hastighet han höll.
 
Jag tänker finns det inte kompetens att göra det i Sverige?
 
Och oavsett så spelar det väl ingen roll hur fort han körde 🙄
han körde för fort än de 30km/h som gäller.
Det viktigaste är väl att han körde ihjäl ngr o utgjorde fara för fler! 🤔
 
Men mitt tankesätt stämmer inte överens m många...
minst av allt de som bestämmer. 😠
 
// Han misstänks för grov vårdslöshet i trafik, grovt vållande till annans död i två fall, grovt vållande av kroppsskada och framkallande av fara för annan i fem fall.//
 
Får han ngr månaders fängelse tror ni ?
 
Tveksam att att han får ett straff i enlighet t brott...
det är för lama straff här.
 
 
 
Det finns mycket i våra lagar som borde ses över, förändras...
i vissa fall skärpas.
 
Om jag fick bestämma så skulle mycket vara annorlunda!
 
En del tänker säkert...
Tack gode gud att hon inte bestämmer 😂
 
Men har du rent mjöl i påsen så kan du va lugn 😂ha ha ha.
 
Ha en härlig fredag 😊👌
 
 
#1 - - Helen:

Mkt man funderar över i dessa tider. Hur kan en mamma begå så vidriga övergrepp för att tillfredsställa nån annans behov !!! Vad det gäller dödsolyckan är min egna känsla & gissning sjukdom i form av psykisk ohälsa hos föraren. Men som sagt min gissning & den kände jag från början inom att föraren tidigare var ostraffad.
Såg att du vunnit god mat Grattis så kul & välkommet till just dig. Tror mig oxå se att du delar min bild från igår här i inlägget. Tar det som en komplimang att du tyckte om den , hoppas fler gör det, jag är oerhört svag för sol uppgångar & solnedgångar. Varje ny dag är en gåva ibland tuffare & ibland en finare dag som fyller på med energi. Trevlig helg Kram

Svar: Ja de är skrämmande. Inget borde förvåna oss längre.Ngt tokigt är det ju m föraren, vi får kke får lite mer info så småningom (Y)
Tack jag det var så roligt, vinner ju inte ofta om jag säjer som så :-D
Har jag delat din bild ? Tack får jag säja då :-)
Jag samlar på mej fina o vackra bilder som jag ser för att dela m mej av.
Googlar ofta på hav, sol nedgångar mm.
Så sant 💖
Tack, trevlig helg t er. Kram
Gunsan

#2 - - Sisu:

Vi har valt att hålla oss till våra närmaste och stort avstånd. Vi höll på att få spatter. Snart är snön här och då blir vi än mer isolerade.
Ibland har matte också sådana där dagar....jag med skulle jag tro. Man har ingen aning men man bara vet att humöret finns🤪

Svar: Ja jag tycker att jag börjar bli mer nojjig än normalt.Lite mänsklig kontakt behöver vi.
Inte omöjligt. 💖
Gunsan