Tji fick ni...

 
blev senare än vanligt m inlägg i dag 😜
 
Jag har haft lite annat för mej, o de drog ut på tiden...
är så trött så jag måste ta en tupplur 😴
 
Men tänkte klottra ner ngr rader först...
minns inte vad jag skulle skriva, inget ovanligt 😄
 
Fast iaf...
Den 55-årige man som körde på en barnfamilj på Öland och dödade mamman och hennes knappt tioåriga son ska genom en liten rättspsykiatrisk undersökning. 
Ett beslut som tingsrätten tog efter häktningsförhandlingen, eftersom mannen tidigare lidit av vissa psykiska besvär och även medicinerat.
Bara vänta o se vad undersökningen visar, för ngt fel måste det ha varit. 😔
 
 
 

Det står nu klart vilka grupper som går i första hand när vaccinet mot viruset tillgängliggörs:

 Personer som är över 70 år
 Personer i riskgrupperna
 Sjukvårds- och omsorgspersonal

Det framkom när socialminister Lena Hallengren (S) höll pressträff med Johan Carlson, Folkhälsomyndigheten idag. Totalt ingår 2,6 miljoner människor i dessa tre prioriterade grupper. Men det beror även på vilket vaccin Sverige får tillgång till.

Bara vänta o se där oxå då.

Jag vill nog veta vilka biverkningarna är först...

men kan dom bli värre än coronan? 🤔

 

 
 
I dag har jag varit o handlat, mer folk än normalt...
o många tänker inte alls på avstånd.
Så det var en sur kärring i butiken idag...
gav flera onda ögat o mina mungipor hängde nere vid knävecken 😡
Det som gör mej mest f-bannad är att en del bara ska fram...
precis där jag står, vid den hyllan.
Att jag håller en kundvagn mellan mej o gången tycks inte alla fatta orsak till 😖
 
Idioter!!!!
 
Men jag har lyckat
 
s även idag m att hålla på minst en armlängds avstånd 💪
 
 
 
Det får va allt för i dag, ha en forts fin dag 😎
 
 
#1 - - Tok Gubben:

Tar nog vacinet, om det inte är för mycket biverkningar

Svar: Ja det är ju just de...om biverkningar kke är värre än själva Coronan ? :-/
Gunsan

#2 - - Sisu:

Småläskigt med vaccinationen. Är det vinst på trisslotter lr nitlott?😱 Avundas dig inte alls💖

Svar: Ja visst e de :-( Ja då har man tur så kan man vinna många miljoner :-O Men chansen e inte så stor !
Men lite smått vinner en del titt som tätt, köp en lott,vem vet (Y)
Näää det är nog inte många som avundas mej,hi hi hi 💗
Gunsan