Måndag igen...

 
och det är bara att göra det bästa av denna  dag.👌
 
Ngr måsten, som inte är så lämpligt att skjuta på...
som det är nu så vete sjutton om lr när kroppen är med! 😔
 
Det är ett ovanligt långt "skov" lr va jag ska kalla det!
Jädrigt jobbigt  e de iaf.
 
Inte mycket att orda om, de e som de e..
så va de inge mer m de! 😧
 
 
 
Av ngn anledning så dök en tanke upp igår när jag lagt mej för att sova...
undrar vad som hände m vår undulat bebis som flög ut genom balkongen o försvann helt.
Som vi letade, den var ju inte stor så den kunde inte ha flugit långt..
den vackraste undulat jag sett.
Turkos liknande t färgen, en redig sötnos.
Antar att livet blev kort för den iaf.😇
 
Konstigt vilka tankar som poppar upp 🙄
 
Saken är den att jag sov till o fr hela em o en bit in på kvällen igår...
så ofantligt trött så jag struntade faktiskt i om nattsömnen skulle bli förstörd.
 
Vilket den blev oxå 😳
 
Så i brist på att komma t ro o somna så började jag att tänka på alla djur vi har haft i fam sen jag var barn. Tänkte även på djuren som far o morföräldrar haft, men räknade inte in dom 😌
 
Räknade bara m dom djuren som var egna i vår fam.
6 hundar o 5 katter, en har jag ff 😍
Akvarium m en massa vackra fiskar, bästa barnvakten...
båda barnen satt i sina babysitter o kollade på alla fiskar då dom simmade runt.
Ibl så somnade dom gott t.om 💘
Kanin hade jag som barn, i en bur på gården.
Den åt pappa upp sen !!! 😱
Guldhamster hade vi ett tag...
fåglar har vi oxå haft,undulater o kanariefåglar o nymfparakiter.
 
Tror det är alla, minnet är ju som det är...
men jag tror jag minns våra djur.
Dom flesta har ju satt sina spår hos mej 😌
 
 
 
 
Jag tror det är så att är man uppväxt m djur, haft djur runt sej så känner man sej inte riktigt tillfreds/ nöjd/ glad utan.
 
Saken är ju den att hade jag råd o hade hälsan så skulle jag jättegärna ha hund..
men tyvärr, en kisse får räcka.
Även om hon är som hon är så ger hon mycket kärlek, så mysigt när hon kommer o vill gosa 😘
 
 Jag minns att de jag lekte m som barn oxå hade djur...
en fam hade ett litet zoo 😂
Och m tanke på hur fam var t sättet så förvånades man inte av ngt. 😆
Fam Taikon kallades dom, en stor o hjärtlig fam...
kände mej alltid välkommen o som en fam.
 
 
Tiderna förändras, ingen som helst kontakt m ngn av de nu levande i den fam.
Saker hände som inte borde ha hänt, men så är det.
Man vet aldrig hur en annan person tänker, även om man känt varandra i måååånga år.
Man kan ju tycka att vänskapen borde varit starkare, så andra val hade gjorts ...
men men.
 
 
 
 Då var då...
 
nu är nu 😊