Så har jag äntligen varit på vårdcentralen....

 
men ngr underverk skedde inte.😓
 
Misstanke om RA även i axelparti, jag får öka på pillerintag ett tag.
Ta kontakt m sj gym för hjälp, det kunde jag ju räknat ut själv...
men jag går ju redan  hos en för min artros o min reumatism.
 
Tyckte det var onödigt blanda in en till så jag väntar på att få prata m dom på rehab för tid snarast,
värmebehandling o TENS föreslagsvis, utöver de träningsprogram jag har hemma sen tidigare.😍
 
Ska även ta kontakt m reumatologen för ev enkortison inj i en led i axeln...
inget som kan göras här i stan, så då blir det en sväng t V-vik.
Lite tråkigt att det inte finns folk här som har utbildning för att ge inj av kortison, åka många mil för en spruta är lite jobbigt.😏
 
Får se vad dom säjer när jag ringer, telefontider ska ju passas.
Bara vänta o se, men jag lär ju få stå ut m denna hemska värk ett tag till 😭
 
I över en månad har jag gått m skiten, trodde i min enfald att det skulle gå över av sej självt...
men tji fick jag 😩
 
Under runt 3 veckors tid så har det ist ständigt blivit värre...
om jag ska förklara hur det känns i axeln ...
utan att veta hur det ska kännas...
så känns det typ som att ngt är sönder.
 
Jag tror inte läkaren fattade vad jag menade o det kan jag mycket väl förstå...
men det här är en helt ny smärta för mej, o hur kan man förklara hur ngt känns ?🤔
 
Mycket svårt när den man förklarar för inte kan känna det jag känner ! 🙄
 
Tänk va smidigt det skulle va om vårt onda kunde flyttas över t läkaren för en stund så h*n exakt visste hur vi har det 👌
 
Likaså så skulle jag önska att det fanns en stor apparat där vi kunde lägga oss...
typ rtg, men att den skulle visa exakt var vi har ont o styrkan på smärtan 😊
 
Då skulle inga missförstånd ske o vi skulle bli betrodda, då det visades klart o tydligt.
För nog har vi alla varit ute för att vi viftas bort s a s, våra problem tas inte på allvar.
 
I framtiden kke tekniken har gått framåt så pass mycket så ngt liknande finns😇
 
Men nu, är det bara att vänta o se.. 🤞
#1 - - Helen:

Men visst fick du kortisoninjektion i axeln på HC för ett par veckor sedan lr är jag suttit nu ? Jag har fått mina där, aldrig axel iof men ländrygg armbågar & knä...
Låter ju galet att behöva åka till V-vik för det. Men det viktigaste är att du får hjälp så klart Puss & Kram

Svar: Jo, jag fick på 2 olika ställen den 18:e men i vissa leder så kan dom inte ge kortison inj. Där jag antagligen behöver få inj är ett knepigt ställe.
Hon visade på en modell. Sen vet vi ju inte om reumatologen tycker lika.
Bara vänta o se, men jag vet att jag kommer behöva åk t V-vik för inj i händerna framöver.
Såå små leder så det är tydligen inte så lätt.
Jag har fått inj höft o armbåge tidigare på sjukhuset. Armbåge ingen större framgång.
Jag är inte spec glad över dessa resor men jag har inget val :-/ tur de finns buss (Y)

Puss ä Kram
Gunsan