Hur ska jag formulera mej så det inte blir fel...

 
Inte lätt för alla tolkar ju iaf som dom uppfattar det.
 
Jag skriver väl bara rakt av så blir det som det blir.
 
Visst är det trevligt m besök, ibl...
men helst inte spontana.
Jag ser gärna att folk hör av sej innan dom dyker upp, jag fattar att en del vill överraska.
Men det passar inte alltid, jag har ff att göra här hemma o det tar tid.
En del måste jag få hjälp med, son o svärson som har borrmaskin o kan hantera en sån bl.a.
Sen har jag ju jäkligt ont i kroppen, vissa dagar är värre än andra...
då är jag inte ett dugg sällskaplig.
 
Mina tupplurar är superviktiga, jag orkar inte vara uppe en hel dag.
Ibl blir det fler tupplurar under samma dag, det beror ju på när jag vaknat på morronen o hur jobbig natten har varit.
 
Lite svårt för en del som inte har värk dygnet runt att förstå, dålig sömn följer ju m värken.
 
Anledningen till att skriver det här är för att försöka få ngn förståelse på att jag vill ha planerade besök.
Mina barn o barnbarn är det ngt helt annat m, dom har nycklar o dom håller koll på mej.
 
Saken är den att jag fick 3 besökare för en tid sen, dom känner inte varandra mer än t utseendet.
Dom kom en o en med 10 o 20 min mellanrum, jag kan säja att jag stod ganska handfallen.
Jag hade inte ens gjort mej iordning eftersom jag inte skulle gå utanför dörren den dan, utan sysselsätta mej m att plocka undan för att få lite fria gå ytor.
 
Jag kan väl gott säja att det var ingen trevlig dag, krystat o lite trögt på samtalsämnen.
Väder o vind o trivsel var det som vi talade om.
Och jag satt mest o önskade att dom skulle gå, är jag hemsk o otrevlig lr.
Jag är ju eg en social o glad o oftast trevlig person, men här kände jag att näää..
jag orkar inte.
Besökarna stannade inte länge runt 1,5 tim, men då dom gått...
då kände jag mej genomrutten, så ful o dum som inte visade uppskattning då dom hälsade på.
 
Usch så jobbigt, jag lade mej på soffan o grät en skvätt innan tuppluren.
Fy 17 så livet har blivit. :-(
 
Hur ni tar det här inlägget vet jag inte, men jag kände att jag var tvungen att skriva av mej.
 
 
#1 - - Anna:

Men Gunsan då, dem kan ju inte vara nära vänner !
För visst vet alla av dem du har nära kontakt med hur din hälsa är ?
Jag tycker inte det är ett dugg konstigt att du vill veta för att kunna planera in besöken.
Du har skrivit bra och lättförstligt så det blir nog inga missförstånd.
Var rädd om dig, hälsan är viktigast.
Du har tur som har barnen.
Många kramar Anna.

Svar: Ja, jo så e de allt. En av dom e en vän, dom andra två e mer ...bara bekanta.Tack, ja jag gjorde så gott jag kunde iaf.
Kram.
Gunsan

#2 - - A-C:

Ett tag sedan jag kommenterade i din blogg. Jag tycker det har blivit bökigare med att komma in på andras bloggar, speciellt de bloggar jag har som länkar i min egen blogg. Nog om det, tycker det hörs mer positivt från dig än det har varit på ett tag. Du ska se att snart är du ditt riktigt gamla vanliga jag igen. På tal om att hälsa på så blir det nog inget med det på ett tag. Längtar verkligen efter att få träffas igen. Inte lust med en tur norröver snart?
Ha det bäst! Kram 💞

Svar: Hej A-CVälkommen :-)
Det har varit lite vajsning både m de ena å de andra när det kommer t bloggar.
Livet går ju upp å ner, o det gör måendet oxå. Svårt va glad o positiv när motgångarna avlöser varandra.
Just nu känns det ok, jag hoppas det håller i sej ;-)
Nej, jag förstår... det är mycket som ska hinnas med så det går inte hälsa på alla.
Själv e jag ju mer låst nu, iom att jag har fått mer värk o fixar inte varesej köra längre sträckor lr gå för att byta buss osv. Kunde jag så skulle jag gärna åka norröver 💞
Trist men så är de, korta bilturer/dagsutflykter ska jag försöka mej på iaf. (Y)

Var rädd om dej o må gott !
Kram 💞

Gunsan