Sista juni....

och festligheterna i går har nog satt sina spår.

Det finns nog ngr som inte är såååå pigga i dag, även om det var en lugn kväll.

Vissa lekar gjorde att en del fick mer än sin beskärda del av alkoholhaltiga drycker. :-D

Jag avstod t ngns besvikelse, men som jag sagt diabetes o alkohol hör inte ihop i mitt liv.

En välkomst drink o 2 öl o så vatten bestod mitt intag av drycker av, räckte :-)

Men så varmt det var, jag tyckte det var jobbigt...

under kvällen blev det mer behagligt, skönt 💞

En trevlig fest m fina människor, och födelsdagsbarnet blev väldigt glad över sina presenter.

Idag ska det bli ännu varmare, suck :-( 

Nu blåser det en del då o då, inte konstant..

men det kke blir min räddning (Y)

 

 

Så tänkte jag ta upp lite av mina tankar...

lite djup i dom här.

Sånt som är värt att begrunda, i mitt tycke.

 

 

 

De enda människorna som jag vill ha i mitt liv är dom som verkligen vill ha mej i sina liv.

Det må vara släkt lr vänner...

kke partner.

Jag vill ha människor som uppskattar mej o min vänskap.

Dom som  inte ser mej som ett alternativ i brist på annat lr ett måste av ngn orsak

När man upptäcker/märker att vänskapen inte är ärligt menad då är det bäst att lämna den lr dom som inte tycker att du är viktig för dom.

Tvinga sig på  människor som inte vill vara en del av mitt liv är inget bra sätt att försöka behålla en vänskap.

Och dom som blandar sej i s a s som vill medla bör stå utanför inte lägga sej i.

 

Det är inte alltid bra att blanda sej i, för oftast blir det den personen som är svagast s a s som blir övertalad till att glömma, stryka ett streck över allt.

Men alltså relationer kräver ett ömsesidigt intresse, inte en persons ansvar .

En relation handlar ju om att finnas där  i vått o torrt.....

när livet är tråkigt o  tufft, inte bara finnas där när det är roligt.

Människor du inte mår bra av, ska inte vara kvar i ditt liv.

Jag har tagit bort människor från mitt liv....

när jag märkte att jag var utbytbar, då fanns ingen återvändo.

 

En vänskap som jag trodde var livslång visade sej inte vara det.

 

När jag uppptäckte att jag blev utnyttjad o blev indragen i div storys för locka t skratt.

 

När jag upptäckte att en var ngt av en psykopat.

 

Sen finns det dom som försvunnit av sej självt när dom inte tyckt det var kul längre..

när det inte gav ngt.

Jag tror man brukar säja när sånt händer   " att vi växte ifrån varandra "

Dessa människor som visar ett ansikte mot dej men ett annat bakom din rygg...

fy för en sån falskhet.

Lämna, det för inget gott m sej....

jag har hellre en riktigt god vän än 10 som vänder kappan efter vinden typ.

 

Men en sak är säker, det gör ont m svek...

en människa du trodde var din vän..

var det inte.

Klart att det smärtar, men det smärtar mer att behålla personen i ditt liv o inte veta vad som säjs bakom din rygg.

Vilka förvranskningar av dina ord som sprids vidare lr kke tom rena lögner...

du vet inte.

Men du kke får höra ryktesvägen, varför utsätta sej för sånt igen ?

Jag har bestämt mej för länge sen, att dom som inte behandlar mej som jag är värd...

dom har ingen plats i mitt liv.