Underbart e kort...

 
åt h-vete för kort 😱
 
Skämt åsido, men jag hade gärna haft lite regn o solfritt ngr dar iaf...
men strålande sol idag igen, visserligen bara 19 gr men iaf.
 
Jag fick stänga av fläkten strax efter 4 i morse, blev lite väl svalt 😅
 
Det blir som de blir, jag mådde helt ok i går iaf....
jag får va glad för de lilla 😃
 
Jag tänker på ngr vänner, oroas över deras hälsa.
 
En mår dåligt för hon inte lyssnat på sin kropp, utan alltid ställt upp för andra...
när hon eg skulle ha tagit hand om sej själv.
Nu får hon lida för det 😔
Men bättre sent än aldrig, nu försöker hon tänka på sej själv o ta hand om sej 😍
 
Snart dax att ses o kramas lite..
o få lätta på hjärtat, det är så viktigt.
 
Sen tänker jag på min gamle vän som är tvungen genomgå en ny op...
då läkarna inte fick bort allt vid den senaste op.
Hudcancer, all cancer är jävulens påfund....
det finns många sjukdomar som verkligen är hemska o som inte borde finnas.😥
 
Tänker på en annan vän som ska genomgå mer provtagning o rtg mer.
Misstänkt tumör, lungcancer...
jag blir så lessen, tänker på om hon hade sökt läkare tidigare.
 
Hade det gjort ngn skillnad ?
Jag vet inte, men ignorera hälsan så, helt enkelt vägra söka hjälp har ju säkert inte gjort saken bättre.
Jag har skällt o jag har tjatat på henne...
Gå t dr, men inte inte har hon lyssnat.
Hennes barn har säkert försökt  få i väg henne oxå.😩
 
Nu kan vi bara hoppas på det bästa.👌
 
Jag har fått tid t diab mott, får se vad som säjs där, får väl skäll eftersom jag inte kunnat ändra mitt liv så det passade in i planeringen.
Jag klarade inte gå m gåstavarn när artrosen i fingrarna/händerna inte är ok m att hålla i stavarna.
Likaså hoppa över min nattmacka gick inte, byta den mot en frukt...
nix jag fick ännu mer problem m sömnen då jag inte kan sova m en mage som kurrar.
 
Jag får säkert skit för det med, men just nattamackan runt 2 tim innan jag lägger mej kom ju till just för att jag skulle slippa kurrande mage som hindrade mej fr att sova.🙄
Jaja de är som de e , där med.
 
Till rehab ska jag nästa vecka, får se vad hon säjer, är ju just inte bättre efter vilan o övningarna.
 
För saken är den att när jag gör allt det vardagliga så kommer problemen som ett brev på posten.
Jag vet inte hur jag ska bli kvitt eländet, för det finns lock i olika strl som måste skruvas av, potatis ska skalas antingen rå lr kokt, skära kött, grönsaker m m.
Sätta ihop dammsugarröret m slangen, diska, vrida ur disktrasan alltså det finns ingen stopp jag behöver mina fingrar o händer t allt.
Får väl bara acceptera att värken blir kvar o att fingrarna fastnar s a s.😔
 
Ska se vad som säjs.
 
Ursäkta om ni tycker jag gnäller, inte min mening utan jag konstaterar bara fakta.
Blir lite less ibl, o reumatologen har jag ff inte hört ett ljud fr, tror inte läkaren har pratat m ngn där heller eftersom han inte hört av sej.
Tycker nog att jag skulle fått en tid nu, remissen skickades i maj!!!
 
Tappar sugen ibl.
 
Var rädda om er.