Oj oj vad det blåser...

 
man får hålle i hatten när en går ut! :-D
 
Det märks tydligt att hösten är här, bladen skiftar färg...en del träd är t.om bladlösa.
Men det är nog den torra heta sommaren skyldig till.
 
Jag tycker det är rätt skönt ute nu, ingen kyla än...
funkar ff gå i kortärmat! Iaf för min del, men jag ser ju att många redan har tagit på sej jacka.
Alla är vi olika. :-)
 
 
 
Jag sover ju m fönstret öppet o jag har märkt att om det blåser in på mej...
på huvudet typ då..
då sover jag bättre än normalt !
När jag berättar det för folk så tror dom inte jag e riktigt klok!
 
" Du är ju inte frisk"
Inget ovanligt att jag får höra det,men de e lugnt. :-)
 
Sen hade ju min kramper ökat markant o sproidit ut sej...
hela underbenen ner t tårna.
Gjorde så jäkla ont, jag kunde vakna på nätterna av kramp, jag kunde få kramp bara genom att ändra läge på benet.
Inte klokt ju. :-/
 
Fick goda råd, som jag följde o nu har det blivit mycket bättre.
Ökade magnesium intaget t 500 mg en kort tid.
 
Ändrade tid för intaget...
tog halva dosen på morgonen o den andra på kvällen, en stund innan jag gick o lade mej.
Slutade gå barfota hemma o utan strumpor ute.
Tåhävningar , runt 10 st precis innan jag lade mej.
 
Gör faktiskt ngr under dagen oxå. (Y)
 
Det här hjälpte mej, kke funkar det för dej med ?!
Nu har jag iaf förklarat hur jag gick t väga. :-)
 
 
 
 
 
Annars har det inte hänt så mycket här, just inget eg.
Jag har inte varit o sagt hejdå t mina kollegor på mitt arbetsprövningsställe än.
 
Vill bjuda på ngt o jag har inte haft ekonomi att köpa ngt, sen måste jag ju ta hänsyn till de m glutenintolerans.
 
Mitt artrosknä är extra ont nu, så jag går inte ut så ofta heller.
Väljer stanna hemma de dagar då jag knappt kan gå!
 
Men jag måste försöka ta tag i de, för nu ska jag ju börja i en grupp med stöd o matchning.
Se om det ger ngt.
Får ju träffa folk iaf o det ger säkert lite kött på benen, tankemässigt. (Y)
 
 
 
 
Det blir säkert bra, ser fram mot det...
men jag vill helst kunna stödja lr helst gå ordentligt på det benet.
 
Forts göra mina övningar. :-)
 

DET HÄR KAN DU GÖRA SJÄLV

Det är ganska olika från fall till fall men ofta finns det ganska mycket man kan göra på egen hand för att lindra besvären vid artros. Det viktigaste stegen brukar vara att bli av med eventuell övervikt och börja med lätt motionsträning. I många fall kan promenader och lätt stretching vara ett bra sätt att komma i gång. De positiva effekterna av fysisk träning är att smärtan minskar, musklerna blir rörligare och starkare. Dessutom blir kroppsvikten lättare att bevara och inte minst mår man bättre psykiskt. En kiropraktor eller sjukgymnast kan även hjälpa dig med övningar för att stärka muskulaturen och förbättra rörligheten.

 
Det där med övervikten är ett gissel, inget har hjälpt hittills.
Min diabetes ssk talade om för mej att det finns en koppling mellan diabetes o sköldskörtelns funktion  samt den egna insulin produktionen.
Dessa gör det extra problematiskt att gå ner i vikt, samt få bättre kontroll på diabetesen.
Blääää!
#1 - - Anonym:

Lycka till !
Men jag undrar , hur du kan sova med fönster öppet!
Kallt nu. *S*

Svar: Tack! Inga problem, bara skönt. I förra lgh där värmen ingick i hyran,snöade det t.om in ibl på vintrarna. :-D Då var det kallt o kliva upp ur sängen på morgonen. :-D
Gunsan