Luften har gått ur mej...

på sätt och vis iaf.
 
Känner sån sorg o förtvivlan över alla bränder o folks o djurs öden!
 
Samtidigt så känner jag enorm glädje o lycka över alla dessa som kommer t brandmännens hjälp.
Dom kommer fr när o fjärran, det gör att jag känner mej hoppfull när det kommer t mänskligheten.
 
Det finns medmänsklighet, goda människor <3
 
Dessa fina goda omtänksamma människorna måste märkas mer än dom utan ngn som helst empati o
omsorg om andras väl.
 
Dessa som anlägger bränder, dom som grillar  trots förbud.Har dom inget sunt förnuft lr vad f*n är det för fel ?
Jag kan inte för mitt liv tycka att ni är värda kallas människor, mer som empatilösa varelser...
kke drivs ni av ngn sjukligt betingad diagnos.
Inte vet jag men ngt fel måste det vara, o jag hoppas att ni åker fast o får kännbara straff.
 
Personligen så skulle jag inte dra mej för att säga t folk, även grannen om jag ser dom.
Hjälper inte tillsägelse så anmäler jag, inget snack om saken!
 
 
 
Jag sätter ut vatten t de djur som kan tänkas komma in här på gården, en annan granne gör detsamm.
Även tänka på att låta getingar, humlor sockervatten dom behöver det.
Vi får hjälpas åt! (Y)
 
 
Vart är regnet ?
Ja inte här iaf...
ngr droppar räknas inte !
 
Flera månader sen vi fick regn, och inget jag gör tycks hjälpa.
Sånt som alltid brukar funka, när man inte vill!
Som vid fönsterputsning, hänga ut tvätt, osv.
Jag har testat, o flera m mej, andra har t.om dödat spindlar!!! :-O
 
Idag ska jag försöka mej på att sjunga en vattensång o dansa en regndans...
för detta vädret är inget bra för mej.
Jag lider, kan inte andas, klibbigt o kladdigt gör sömnlösa nätter.
Jag funkar inte spec bra, o jag har ännu mindre liv än vanligt.
 
Vet att många njuter av värmen, men som synes för den inget gott m sej i det långa loppet.
Med bränder o lidande djur...
och så såna som mej.
 
 
#1 - - Namnlös.:

Jag förstår hur du känner det, och jag misstänker att många delar dina och även mina känslor!

Jag har aldrig varit så rädd som jag är nu.
Dem människor som struntar i förbud, utan grillar oavsett riskerar andra människors liv .
Varför kan jag inte förstå!

Riktigt otäckt är det med alla bränder i skog och mark.
Vad är det som händer med vår jord ?

Svar: Ja jag tycker det är otäckt jag med. Måtte det snart komma regn o bli ett slut på alla bränder.
Jorden kke protesterar.
Tack för din kommentar.
Gunsan