Varför ser jag inte ngt....

 
när jag blundar ?
 
Förr så kunde jag se bilder om jag tänkte på ngt ...
t,ex en sandstrand där jag grävde ner fötterna i sanden  
 
lr så såg jag mej kke sitta på en klippa vid havet..
vinden rufsade om i mitt hår...
och vatten fr vågorna stänkte upp i mitt ansikte  
 
Nu...
ja nu e de bara svart, ibl så sipprar en ljusstråle in !
 
Jag kämpar med att få se...
det jag tänker på.
 
Men det är helt omöjligt :-(
 
Jag vill ju lära mej att meditera, tror det skulle göra mej gott.
 
Fast jag kan ju inte tömma tankarna på allt som händer lr har hänt runt omkring mej...
hur jag än försöker, så nog lyckas oönskade tankar tränga igenom o mota bort de jag vill uppnå!
 
Avundas dessa människor som kan välja vad dom vill se när dom blundar.
 
Förr så kunde jag se bilder, drömma mej bort..fantisera.
Men den förmågan har försvunnit :-/
 
Jag kan dock inte minnas att jag ngn gång kunnat släppa tankarna på ngt för att tänka på trevligare saker t,ex.
 
Tränar på men det verkar vara omöjligt.
Tidens gång, allt som hänt ligger kke bakom oförmågan...
så tråkigt.
 
Vill ju se vad jag vill då jag blundar, drömma o fantisera lite om ett ljust o kärleksfullt liv.
 
 
 
#1 - - AC:

Har du provat att spela någon lugn och skön musik i bakgrunden, inte så högt men just så att du hör och då pratar jag inte dansmusik eller något sådant, kanske något av Vivaldi eller Bethoven. Det brukar hjälpa.
Att slappna av, stänga ute allt annat utanför kräver lite övning. Du ska se att du klarar det till slut, att få bilder då du blundar.
Det är inte alltid jag kan bestämma vad jag vill se eller känna då jag mediterar. Det brukar ta tid att lära sig hantera just det. Man får nog det man behöver just där och då.
Lycka till!
Kram 💞

Svar: Ja faktiskt...indian musik o delfinljud bl.a. Men jag ser inget iaf.Ett lugn känner jag iaf :-)
Jag forts testa då o då, o hoppas det ska ge sej.
Ja jag förstår, men för att kunna komma i meditationsfas s a s så måste man ju kunna koppla av o det tycks stört omöjligt för mej.
Om det är allt som hänt de senaste åren som fått mej bli icke mottaglig typ, måste kke finna en inre frid innan ngt händer ?!
Tack vännen <3
Kram.
Gunsan