Sur o tvär kärring.

 
Fy fasen vad leee jag blir !
 
Igår stack jag iväg för att besiktade bilen...
en sån där förbokad tid, accepterar man så e de bara att bet.
Tiden var bra tyckte jag då jag fick blanketten, bet den 29/9...
för att ha de gjort.
Så igår var det dax då...
for iväg t bilprovingen o in o gjorde anmälan i i inskrivningen.
Men jag hade ingen tid där stod det på skärmen...
in o pratar m killarna, dom tyckte det var mysko men dom skulle hjälpa mej iaf.
Fick vänta en stund,men så vinkade dom in mej.
Killen som jag fick,  s a s... kollade på datorn men jag fanns inte med.
Hur som helst så fick jag bilen besiktad o den gick igenom :-)
Och killen sa att ekonomi avd får kolla upp vad som hänt.
 
Väl hemma så sätter jag mej vid datorn för att kolla när jag betalade, det var då jag fick upp den 29 sept.
Men det var t besikta jag hade bet :-/ 
 
Varför skickar dom ut en blankett som är rätt lik den jag får fr bilprovningen !?
 
Nu mådde jag riktigt skrot under den tiden, kke var jag inte tillräckligt uppmärksam.
Men det hjälper ju föga nu.
 
Ringde t besikta o förklarade hur det låg till, men inte får jag ngr pengar tbx.
399 :- har brunnit inne.
Jäklar va sur jag blev, har ju taskigt m pengar redan...
de här gör inte saken bättre.
Pratade m killen på bilprovningen o han sa att jag får en räkning från dom.
 
Jippiieee! NOT !
 
Vissa dagar e värre än andra, har lämnat meddelande ang arbetsskadan idag med, får se om dom äntligen hör av sej.
Min skada skedde ju i Maj, men jag får säkert inte en kr därifrån...
ingen godkänd skada antagligen.
Myndigheter o div instansers regler är inte till för alla.
 
Bara vänta o se.
Väntar även på att få höra av förskassa om min senaste sjukskrivning accepteras, lr om jag blir utan ers.
Hoppas på ers kan man ju ... 
 
Och så måste jag ju få berätta hur min lilla katt är...
Hon är omdöpt...
till passande nog vilda tilda....
 
Hon har så mycket hyss för sej, så hälften vore nog.
Envis som synden...
hon ska prompt ligga på matbordet, inte acceptabelt.
Där äter man, inte ligger.
Så hon får gå ner, lyssnar hon inte så lyfter jag ner henne.
Då lägger hon öronen bakåt å blänger på mej, för att strax vända bort blicken...
o med svansen högt trippar hon iväg.
Vi kan hålla på så där ngr ggr, men t slut så hittar hon en annan plats.
 
Igår kväll upptänkte jag ett annat hyss...
hon biter av stänglarna på mina orkideér...
knopparna ska inte finnas tycker hon.
 
Det där får hon sluta med, massor m stänglar m knoppar nu.
 
Ser ju fram emot blommorna...
men hur ska jag få henne att låta dom få vara ?
 
Jag försöker fostra henne lite, fast en del människor envisas m att så är det att ha katt.
Fast nog må man försöka, allt är inte tillåtet bara för man e katt.
Dom är ju kloka djur så jag tror hon testar en hel del.
När jag bannat henne ngr ggr så kommer hon o fjäskar, spinner så högt o är så kelsjuk.
Inställsamt t max....
Hahahaha, så nog vet hon att hon gjort hyss alltid.
 
 
#1 - - Gerra:

Mysigt med katter, hihihi Kram

Svar: Ja då, men helst så ska dom inte vara som små monster o hitta på jäkelskap :-D Kram
Gunsan