Oro, tankar som gnager...ett evinnerligt grubblande.

 
Vet knappt vad jag ska börja...
 
 
Jag har haft problem m samma öga som de fanns misstanke om grå starr....
då blev jag lugnad att det  var ingen risk just nu, men de kommer.
 
Så får jag nåt skräp...tror jag iaf, i samma öga.
Jag blir inte kvitt de, försöker m ögonbad droppar m m m m.
Det fladdrar ngt förbi i synfältet, ofta....
en gråaktig skugga.
Trodde att de var en fluga lr ngt innanför glasögat ibl...
men det är en hinna typ.
Fick höra på jobbet att det kunde vara näthinnan som är på väg att lossna....
Usch, va jag fick ont i magen...
inget man vill höra.
Tid t hälscentral o en at läkare kollar, säger att jag e orolig för näthinnan.
Får höra att de nog är en infl, men de är de inte sa jag för de har jag haft.
Hue som helst så går hon o ringer t ögonmott för råd.
Remiss skickad o jag får ögonsalva för infl.
För säkerhets skull så börjar jag m dom direkt.
 
Gick o var orolig fre -tis, på fm så var jag på möte m områdeschef, personalkonsult, kordinator, min handläggare på FK o min läkare samt fack repr. för samtal om min sjukskrivning o hur vi går vidare.
Ser mörkt ut, dom håller ff koll på jobb som dyker upp. 
Men inte så länge till , hittar dom inget så blir jag avslutad :-/
Jäkla muntert.
Men FK i AF sammarbetar m mej oxå. Så jag hoppas iaf, blir ett möte framledes m dom.
Finns inget jobb för mej m alla mina jädra krämpor så blir jag arbetslös alltså.
Men jag är sjukskriven på 50% t.om Nov, och ekonomin tar än mer stryk.
Glad iaf att facket är m mej och att läkaren ifrågasatte varför cheferna inte tar läkarintyget på allvar,
utan låter mej få pröva såna jobb som jag ska komma ifrån.
Oväntat men det kändes bra :-)
Min handläggare på FK verkar vara bra, så där har jjag tur iaf.
Men det var m en klump i magen jag åkte hem o började m lunch, inte mycket positivt runt mej nu heller.
 
Efter maten ringer dom fr ögonmott  o en ssk talar om att dom fått en remiss så en Dr vill se mej omgående.
Blev dagen efter, då hade jag chans fixa chaffis o sällskap. Är ju en bit att åka.
 
Höll på att kräkas av oro, tror inte jag har varit så orolig ngn gång tidigare.
Fick ngr erbjudande fr vänner, som kunde ställa upp :-)
Valde en som jag vet, har kunskap o kan prata för mej o lyssna för mej.
När det blir så här mycket så går inte allt in i skallen på mej, en ren försvarsmekanism antagligen.
 
Tack och lov för min följeslagare.
Jag var gråtfärdig många ggr av oro...
Blev lugnad av ögonläkaren, det var inte näthinne avloss....
utan glaskroppsavloss.
Han förklarade för mej vad det innebar.....
hörde inte allt...
bara ngr ord här o var.
Men jag fick en broschyr o ett papper på vad som gäller nu.
Och så talade ju min vän om vad han sa.
 
Jag var så glad o tacksam så infon gick inte riktigt in...
bara glädjen över att slippa op av ögat, för de är väldigt jobbigt efter den.
 
Men säg den glädje som varar....
Jag måste ju va väldigt uppmärksam på om det blir ngn förändring i ögat...
mer lr mörkare  grejer som fladdra förbi i synfältet...
lr som de kommer som blixtar i ögonvrån.
Händer ngt sånt så är det akutresa t ögonmott för op !
Om jag har tur så händer de inte...
men det är ovisst om jag blir av m dessa skuggor, kan få leva m de resten av livet.
 
Alltså, vad har jag gjort för ont...
är det konstigt att jag deppar ihop ibl.
 
Inget blir sej likt...
ngr långa bilfärder är inte att tänka på längre.
Är jobbigt inte se klart på båda ögonen :-/
 
Jag får väl hålla mej nästgårds om jag ska köra.
Bläääää.
 
Bilen måste jag lämna in på verkstad m...
byte av kamrem o vattenpump.
 
Svårt va utan bil med, då jag har en bit t jobbet.
Men jag får säkert låna av dottern o hennes make :-)
 
Nåt som e positivt iaf.
Behöver lite flyt o tur.