Ibland känns det som att jag aldrig ska hitta...

......tillbaka, till mej själv.
 
Jag tycks vara helt vilse.
 
Känns som att jag aldrig ska bli glad igen.
 
Minns inte hur det är att vara lycklig.
 
De bästa stunderna i mitt liv den senaste tiden är tsm med barn o barnbarn.
 
Då känner jag mej älskad...
att jag betyder ngt.
 
Något liv, umgänge...
finns knappast.
Känner att jag vill inte dra ner andras mående.
Tror inte att jag har ngt att ge.
 
Vill inte ens prata i tel.
 
Lika bra att bara sköta jobbet o andra måsten...
sen kan jag vara mitt egna sällskap.
 
 
Då kan jag iaf inte smitta andra med mitt ....
blahaaaa.
 
Ids inte ens söka kärlek.......
spana efter en tänkbar partner...
varför ska jag...
ingen som vill ha mej iaf...
Inte många som duger...
vilka krav som ställs på andra.
 
Skrämmande.
 
 
Vore skönt o få lite positiv medgång...
att jag får lite tur, flyt.
 
Då kke jag kan bli mej själv igen.
 
Vore inte dumt,,,,
att duga.
 
Menar..... känna att jag duger.
 
Är för mycket nu...
 
2 nära anhöriga som gått bort under 5 dgr...
de tog nog knäcken på mej helt.
 
Är så himla ledsen.
 
Misstänker att det har en stor del i hela alltet.
 
Bävar för begravningen...
bara att se deras kistor stå bredvid varandra...
blir väldigt tungt.
 
Varför ska en del goda fina människor lämna oss i förtid ?
 
Några svar får jag inte.
 
 
 
#1 - - Birgitta:

Usch tycker synd om dig med allt tråkigt...begravning är det värsta jag vet .begravde min syster som dog i cancer två mån. innan hennes sambo som tog sitt liv.Min andra syster blott 18 år blev mördad. Detta är nu länge sen ... men kommer alltid tillbaka när någon annan dör ..när man blir äldre kommer det tankar tillbaks då o då om det som en gång var..livet känns tomt...men har ju 4 ongar ..plus en gammal mor att ta hand om o det är inte lätt :) de blir som barn på nytt .Du få ha det så bra du är inte så gammal va jag förstår så livet har nog mycket o ge än ...KRAM Birgitta

Svar: Tack Birgitta. Ja du, vi får alla vår del av sorg o tråkigheter. Ibl känns det tyngre än andra ggr. Du har fått din beskärda del...tycker jag. Jag förstår dej, vet vad du menar :-) Tack, detsamma. De där m ålder....har passerat 57, ung o fräsch som en nyponros ;-) Kram
Gunsan

#2 - - Gert:

Du har ju mig och du är ju min fina vän. kram om

Svar: Tack, jag är glad att jag har dej...tro inget annat. Kramar
Gunsan

#3 - - aC:

Säger som Gert, du har ju mig ☺️
Och den där kärleken, ja den är lika bra att vara utan enligt mig. Inget att sträva efter ...
Du har ju dina barn och barnbarn.
Kram 💞

Svar: Och jag är så tacksam...glad att ha er i mitt liv. Men kärlek t ngn av motsatt kön.. känner jag en saknad till. Vänner o fam...för er har jag en annan slags kärlek, icke mindre värd. Bara annorlunda <3 Kram
Gunsan

#4 - - Eva :

Gumman <3 ..du vet att du har mig med och inte drar du ner mig i något. Att stötta och lyssna , prata och vara den som peppar är så självklart för mig. Det skulle du nog gjort för mig med, ellr hur?
Så sitt inte och tryck med det inom dig, prata ut med dem du känner dig trygg med , för ingenting blir bättre av att gå så här.
Kramen om till 1000 <3

Svar: Tack Eva, du vet inte hur mycket det betyder för mej. Är så lyckligt lottad m såna vänner <3 Jag hoppas jag kan lätta på hjärtat, inom en snar framtid...för annars exploderar jag nog lr så går jag under. Ja du vet att du kan prata m mej med, jag finns här. Kramar om <3
Gunsan