Indisponibel, suck!

Fy fasen va less jag är, tycker faktiskt att det är dags nu.
Hög tid att vända...
mot lite bättre tider.
Lite flyt m hälsan...
vore kanon.
Massor m sjuka runt kring, så de är ju inte bara jag.
Men de e surt iaf :-/
 
Har ju haft en rejäl förkylning redan.
Så kommer denna jäkla hosta, rethosta som killade som sjutton.
 
Tycker känna mej bättre, då hostan minskat.
Men så bara runt en tim innan jag ska t jobbet, så börjar jag kallsvettas.
Så klart, feber :-(
Åker t jobbet iaf, tänkte försöka fixa passet.
Men i b ilen så känner jag att de var ett dumt beslut.
Helt orkeslös ju.
Kliver ur bilen, antog jag vred mej snett eftersom jag fick ont i ryggen.
Kände mej som en gnällfia de tim jag var på jobbet, men smärtan spred sej o kallsvettandet kom o gick.
 
Tur jag blev avlöst, hade och har så jäkla ont i hela kroppen.
 
Influensa sägs det.
 
Inget kul alls, vet inte vart jag ska ta vägen..kan inget göra heller.
Tur jag har matrester o micro, vatten i kranen.
 
Bläää är de iaf.
 
Men nu ska jag inte gnälla mer.
 
 
Jag har m googles hjälp översatt ett inlägg om narcissism.
 
Det hjälpte mej att förstå...
inse.
Ingen som vill ha en narcissist i sin närhet  antar jag.
 
 
De flesta av oss har varit i en relation med en narcissist. Kanske du har sugits in av en självupptagen familjemedlem, en make, en pojkvän, en medarbetare, eller en vän.
Kanske du trodde att det var ditt fel när narcissist lämnade dig känslan minskad och full av förtvivlan.
Sanningen är, din enda "felet" var att delta med narcissisten i första hand!
Att lära sig att upptäcka detta giftiga beteendet innan det gör ont att du är avgörande för din hälsa. En stor del av wellness omger oss med friska människor och sunda relationer. Om vi har ohälsosamma relationer, måste vi bedöma om de kan omvandla, eller vi måste finna styrkan att gå bort.
Så, låt oss tala om hur platsen en narcissist och hur att gå ifrån en.

Här finns 6 Egenskaperna hos en Narcissist:

1.Han eller hon sällan tar ansvar för problem och istället skyller dem på alla andra.

2.Den narcissist uttrycker lite känslor, särskilt under konflikt med dig. När du gör uttrycka känslor, han eller hon skyller dig för detta. Det är en subtil form av övergrepp.

3.Han eller hon tömmer dig, men trivs på din energi. Fundera på hur mycket energi du spilla på detta förhållande ... min gissning är att det är din insats att hålla förhållandet vid liv. Du troligen utmattade känslomässigt och fysiskt eftersom du gör allt för planering, alla adjö, och allt arbete för att "fixa" vad som är fel.

4.Detta personen är charmig, ofta en flirt, och tänker väldigt mycket på sig själv.

5.Detta personen är oansvarigt med sina finanser, karriär, dricka, och / eller hålla sitt hem i ordning.

6.Jekyll & Hyde: Denna person är så otroligt omtyckt, men när du säger en sak fel, knäpper hon på dig. Du går på äggskal som vill göra allt rätt.

När du har bestämt att du är med en narcissist, är det klokaste man kan göra för att gå bort.
Varför?
Det finns ingen motivering med denna person. Du kommer oundvikligen att förlora varje argument och sluta flesta konflikter tänkande allt var ditt fel. Du kommer att sluta adjö. Du kommer att hamna i rådgivning och du kommer att vara en att hamna förlora din självkänsla.

Du kan undvika allt detta!
Här är 5 steg till Avsluta en relation med en Narcissist:

1. Avstånd själv känslomässigt och fysiskt från denna person.
Om de är en medarbetare, inte accepterar deras inbjudningar längre. Om det är en pojkvän, ta ett steg tillbaka för att få ditt lager så att du kan gå bort. Om det är en familjemedlem, kan detta vara svårare, men det finns många sätt att distansera sig från en person som denna.
2. Inse att problemet är inte du.
Du måste utforska varför du lockade denna personlighetstyp, men det är den enda plats där du behöver för att sätta ditt fokus. Allt här personen sagt eller gjort mot dig är deras utmaning och inte ett fel på din. En narcissist kommer aldrig skulden själv.
3. När du är klar som jag hoppas är snabbt, promenad.
Det kommer att bli smärtsamt, men gå ändå, och snabbt. Argumentera inte med dem eller ge långa förklaringar som de kommer att försöka bete dig till vistas. Promenera och inte se tillbaka. Du kommer att vara glad att du gjorde. Om det är en make eller pojkvän, narcissister gå vidare snabbt. Inom några veckor eller några månader, kommer de att vara kär i någon annan.
Folk kanske undrar hur du låter en sådan "charmör" komma undan. Håll sann mot dig själv och bry dig inte om vad andra tycker. Lita på att någon intelligent person kommer att gå igenom samma situation och kommer att gå också.
4. Befria dig från att behöva andras godkännande.
Ofta människor som behöver godkännande är de som lockar denna kränkande personlighetstyp. Titta inte till en annan person för "godkännande" eftersom du aldrig kommer att känna uppfyllda. Om du tittar på en narcissist för godkännande? Du kommer att falla i känslan helt misshandlade och du kommer att ångra.
5. Älska dig själv och omge dig med människor som verkligen älskar dig.
 
Låter inte så svårt..lr hur ?
#1 - - AC:

Ja fy för den lede med alla dessa förkylningar och influensor. Nu tycker jag att det räcker. "iväg med er!!"
Det är inte kul och det värsta är att ekonomin tar så mycket stryk av detta.
😃 kändes lite som om du beskrev min fd Sk kärlek. Inte så lätt att gå ifrån när han inte fattar att det är han som ska flytta ut, inte jag. Nu står hans väskor, tomma, inne i rummet och hånflinar mot mig. Fy för den lede, kan inte fatta vad det var hos honom jag föll för. Lätt att säga det nu, när fjällen från ögonen har ramlat bort. Få se nu va de kan göra hos K efter kompletteringen jag skickade. Hoppas i alla fall att det går jäkligt fort.
Massor av varma kryapåsigkram till dig 💕💕

Svar: Ja du jag är så less på all sk*t ! Vill må bra, kunna leva o ha de bra....kul oxå :-D Tänk om jag kunde vinna lite pengar....(större summa ;-) DET, vore kanon. Ekonomin tar jättestryk då man blir sjuk ju. Sen tror ju jag att hela alltet påverkar sjukan, förloppet....är man orolig o stressad av olika saker så tar de längre tid att bli frisk. Ja fy, det är lätt att vara klok i efterhand. Men iofs så förstår jag att han inte flyttar...OM han inte har nånstans ta vägen. Han vill ju inte bli bostadslös. Han har nog inte lyckats dupera en annan kvinna att låta honom flytta in ska du se ! Jag tycker att det borde vara soc ansvar att se till att han får tak över huvudet. Du har ju ingen försörjningsplikt. Han ska inte leva på dej, äta upp din mat m m. Vill han äta så får han köpa egen mat. Jag blir bara så arg på hur systemet funkar, men jag ska inte säga mer. För då blir de bara ...blaha. Hoppas du snart ser ett ljus i mörkret s a s. :-) Kram <3
Gunsan