Lite smått och gott.....

och lite allt möjligt...utöver det. Igår så hade vi uppföljning på dialog utb...bättre sent än aldrig ...-07 gick jag den. Inte kom jag ihåg nåt direkt ..men vissa saker påmindes jag av efter en stund. Vi ska iaf få fler tillfällen t forts utb, låter bra :-) Fick nyss veta att jag ska på nytt medarb samtal, för de förra jag var på var ett hälsosamtal !!! Gällde tydligen en till. Trevligt att min hälsa får uppmärksamhet...sen vet jag ju inte vad det leder till. Behöver jag vara orolig...ingen aning. Jag kom att tänka på en sak härom dagen...helt sjukt eg ! -11 precis innan sem fick jag diabetes. -12 fick jag borelia -13 skadade jag mitt knä på sem... som triggade igång artros. Den har troligtvis spridit sej i benet. och i år.... 2014...Astma :-( Höjden av otur, lr ? Nu vet jag inte vad mer som kan drabba mej...men chans att få ngn mer skit finns ju alltid. Dubbel suck! Fet o ful....usch ja..bara lite less. Vikten är ju en sorglig effekt av div...diabetes o ämnesoms osv. Blääää Hoppas på ett under, att det ska vända. Saknar den där goa ..må bra...vara lycklig känsla. Nåja, det löser sej sa han som sket i vasken. Finns dom som har det värre än mej o dom gnäller inte. Får ta o plocka fram den inre solen :-) Men jag vart så himla orolig igår med.... då en go jobbkompis skadade sej pga halkan. Illa föll hon, och eftersom hon har gamla skador... så blev ju oron stor. Hoppas att hon kryar på sej helt...och att det inte tar för lång tid. Saknar henne på jobbet. Får ta och hälsa på henne hemma då jag har möjlighet, så saknaden inte blir för stor :-D
Ser hur folk pyntar och fixar o donar inför julen....
Jag pyntar inte så mycket. Stake o stjärna...julgardin i köket fixat. Senare sätter jag fram ngr tomtar, och lägger på lite dukar. Det räcker för min del. Jobbar delvis under jul...men käkar mat o julklappsöppning m fam på julaftons em/kväll. Julklappar ger jag bara mina barnbarn...och det är inte ngr dyra saker. Folk köper som vanligt mer än dom har råd med, hör ju att de gör stora hål i vissa plånböcker :-( Varför ? Fattar inte vitsen... Läste vad en tjej skrev på frågan vad hon skulle ge i julklapp. (hon har inga egna barn ) Hon skulle ge sina systerbarn en mosterupplevelse :-) Tycker jag lät himla trevligt och uppskattat ...enl mina mått mätt !