Ingen kan anklaga mej för att förstå mej på speciellt mycket.

Av de som sker i vårt land !
Jag blir ständigt omruskad av info, händelser mm mm.
 
Och jag kan bara konstatera en sak.
 
Vanligt sunt förnuft,förekommer hos många....
men många har inte samma lr ens liknande sunda förnuft som jag har.
 
Det tycks skilja sej vida.
Tolkningar av både de folk säger och det som skrivs..
är så olika fr person till person.
 
Jag  personligen vet inte om jag våga säga nåt t folk längre...
isf får jag väl hålla mej t väderleken.
Fast jag tror inte ens det är ett säkert ämne.
Inget är lätt...
allt ska krånglas till.
Oklara regler som gör att folk drabbas hårt...
 
Om man är gift så tar ju partnern hand om barnen när den andre jobbar om h*n är ledig.
Barnomsorg används inte alla veckans dagar.
 
När partnerns mor blir dödssjuk, så följer självklart h*n med t lasarettet.
Den andra partnern får stanna hemma fr jobbet, ta hand om alla barn.
 
Närståendestöd beviljas..
men den partnern som fick avstå jobb pga mak*n inte kunde vara med sina barn...
får ingen ers fr fk.
Föräld förs gäller inte då....eftersom den händelsen inte finns med i reglerna!
 
Alltså, vad är de för fel..vad händer ?
Den lilla människan har snart inga rättigheter bara skyldigheter.
Kan man bli annat än.....less ?
 
Sommaren har kommit iaf... alltid ngt positivt :-)
 
 
Och så lämnar folk både sina älskade barn och djur i bilen...i en bil som de kokar i  av värmen.
Har dom ngt vett ?
Själva öppnar dom  dörrarna lr fönster så fort dom blir svettiga/varma....
Man blir mörkrädd hur lite en del värdesätter annat levande, sin avkommor!
 
 
#1 - - Lotta Persson:

Bra skrivet!

Svar: Tack :-)
Gunsan