Vintern...

har bitit sej fast...håller oss i ett stadigt grepp. De var rackarns va kung Bore är envis då !
 
Men vad hjälper det att gnälla, inte ett dugg :-D Fast nog 17 är det mysko att de flyttfåglar som kom för ngn /ngr veckor sen...vände om, dom flög tbx t södern. Hahaha aldrig hört ngt liknande tidigare.
 
Nåja, det är som det är...Livet går vidare, ibl blir inge som man trott, saker o ting förändras snabbt. Inte alltid att man begriper vad som sker, för man är helt oförberedd.
Ödet.... styr vi inte över, det finns så mycket som vi inte har en möjlighet att påverka. Man har  ngr val iaf...antingen så accepterar man, lr så försöker man påverka...i vissa fall så kör man ner huvudet i sanden..det man inte ser ..hör..finns inte. Gnäll kommer vi inte värst långt med iaf. 
 
Då är det bättre försöka påverka. Annars så är det bättre knipa igen, för en massa negativitet gör inget gott.
 
Men nu ska jag gnälla lite iaf !
 
Det ska sparas igen...men snälla, smärtgränsen är nådd. Man kan inte hålla på o spara på människors
bekostnad. 
Snart så har inga gamla,handikappade mfl,ens ett drägligt liv. 
 
Nu kan ni som sitter med en skyhög lön och bestämmer att det ska sparas, dra ner era löner.
Vad är det som säger att ni har högre människovärde, att ni har rätt till att åka bort..bo på hotell..
få allt serverat...När det finns många som inte ens kommer ut på daglig vistelse, pga besparingar.
 
Jag blir så besviken, ledsen på att en del...många.. har förlorat sitt sunda förnuft, förmågan att känna empati.
Kallt och egoistiskt...är det här..i den värld vi lever i.
 
Tänker inte bara på besparingar nu...utan överhuvudtaget. Vi ser ju/läser dagligen om vad människor gör mot varandra, mot djur mm.
 
Vad kan jag göra, hur kan det komma att bli en förändring ? 
 
#1 - - Eva :

jadu...empati och medkänsla är en sällsynt egenskap hos de som styr och ställer.Och tyvärr är de så ute bland oss vanliga med..och man kan ju undra varför det har blivit så här. Förr brydde sig folk om varandra..Idag är de som att "jag skiter i andra bara jag har det bra" För inte ska de väl behöva va så...blir också ledsen när jag märker det mer och mer i min närhet. Att säga ett ord till tröst, att räcka ut en han till en som behöver den, ge en komplimang ellr vad som...de vore väl bättre än detta. Men vi kanske kan påverka de som finns i vår närhet att själva göra sådana här små saker...de kanske sprider sig som ringar på vattnet. Iaf vet vi att vi har gjort någon glad iaf...och de räcker länge för mig iaf. Kram <3

Svar: Ja du, som vanligt så kan jag bara hålla m dej. Kan man påverka ngn så för man vara nöjd, men jag önskar att det gick att ruska om en massa..få dom att fatta. Du har en förmåga att göra folk glada Eva, det är guld värt :-) Kram <3
Gunsan