Livet går vidare...

hösten är här, regn o blåst mestadels. Jag hade hoppats på en fin höst efter en sisådär sommar, men tji fick jag !
 
Jag ger mej 17 på att de blir en iskall, snörik vinter med isgator oxå...då har vi verkligen ett taskigt år , vädermässigt.
 
Jobbar på som vanligt igen, tungt, rörigt...mycket att tänka på. Lära...Komma ihåg....Tänka om.
 
Men det blir nog bra i slutenden. Förutom då det gäller arbetstyngden, käkar piller varje kväll för att förhoppningsvis kunna sova ngr tim utan smärta. Lyckas ju inte så ofta då! Jag är iaf inte ensam om det, men de gör ju inte saken bättre.
 
Hur som helst gör de bästa av det, de måste gå. Har ju fått bevis på att vara hemma o sjukskriven  i 2-3 veckor är rena rama katastrofen.
 
När jag såg lönespecen på nätet,så blev jag deppig. Funderade hur i hela fridens namn jag skulle fixa både räkningar o mat !
 
Tack vare löneförhöjningen, och att vi fick de retroaktivt nu...så löste det sej.
 
Men de gäller ju att se till att jag inte blir sjukskriven framöver..Hur jag nu kan påverka det, men de måste jag ju :-(
 
Vem har sagt det ska vara lätt att leva...inte en aning, men måste man prövas så förbaskat hela tiden.
 
Är de inte de ena så är det de andra.
 
Jag var på synkontroll här i Måndags, gissa om jag blev glas då optikern säger att jag inte behöver byta glas :-)
 
Hon sa, tänk va kul du kan ha med dom pengarna nu. Jag skrattade o sa...ja du, nu blir de nya vinterdäck!
 
Så är det för många, ekonomin är ett stort problem...man får pussla o väga för o emot.
Ibl så får man bita i de sura äpplet för att det inte ska bli för trist..man måste unna sej ngt oxå.
 
Jag fyllde ju år nu i veckan, mina nära o kära kom på kaffe o kaka :-) Trevligt ha dom här, sa t dom köp inte en massa blommor lr presenter...ge mej lotter ist.
 
Jag vill ha en ny tatuering ju, men har inte riktigt ekonomi för det..En kollega fråga sin tatuerare hur mycket min skulle gå på.
 
Den skulle gå på de dubbla mot vad jag hade fått t mej tidigare :-(
 
Jag hade hoppats på lite vinst så jag fick hjälp t tattoon...men tji fick jag, ngr småpengar bara som jag bytte mot nya lotter.
 
Har inte ngt flyt alls nu!
 
Är allmänt deppig, håller mej för mej själv...Vill inte dra ner andra i min depperiod, är väldigt oaktiv på FB, kollar knappast in sajter längre.
 
Jag hade lovat ngr vänner en liten fest denna helgen, så det ville jag ju hålla. :-) Blev trevligt, trots att flera inte kunde komma. Jag valde dock stanna hemma, inte följa m ut på krogen !  
Kände att de inte var ngn idé för min del.
 
FB, gör mej mest besviken just nu. Spec när jag läser vad vissa vänner skriver... lite sviken, lite sårad blir jag.
Men livet går vidare...önskar bara lite ärlighet...raka besked, svar. 
Fast jag vet ju eg ...bättre än ta åt mej.
Jag skyller på svackan, jag är inte på topp..långt långt därifrån.
 
Velat länge o väl  om jag överhuvudtaget skulle blogga, vill ju inte suga er energi..den behöver ni själva.
 
Som ni märker så kom jag fram t att jag måste få skriva av  mej lite...hoppas att det ska hjälpa lite.
 
Annars så klistrar jag väl på masken igen, går ut bland folk m ett leende, visar upp ett glättigt jag...men mitt inre gråter.
 
Mitt inre som ingen får se.
 
http://youtu.be/CPBb5Mas22Y
#1 - - Tina:

Det är skönt att bara få skriva av sig. Man behöver det. Man ska vara så trevlig och social, både jobbet o privat.
Men man mår skit ibland. jag är sådan att jag håller det inne för mig själv. Då är det bra att skriva av sig.
Kram goa vän. Ska försöka att åka till dej en helg. Vore så skoj :-) Kram

Svar: Ja det är ju det, det funkar inte med att hålla på att älta och oroa sej saker i skallen. Man kan bli knäpp för mindre. Ja de vore toppenkul om du kunde komma, jobbar ju jämna helger. Men tagit ledig helg v 44 då AC kommer :-) Tänk om ...;-) Kram
Gunsan

#2 - - AC:

Håller med Tina att visst är det skönt att ha bloggen så att man kan skriva av sig ibland.
Men du som alla andra får faktiskt lov att deppa ned sig ibland, man kan ju inte alltid vara glad och uppåt och förstår att du just nu kanske inte har det alltför roligt. Fy sjittsingen att det ska kosta så då man är sjuk. Om det är så många som mår dåligt på jobbet måste det väl vara en hel del som är feltänkt där eller...?
Längtar och hoppas att det går snabbt till att det blir v. 44.
Kom ju på igår att jag inte ens varit och kollat biljetter så det måste jag göra nu då jag har lite kvar av min lön ;)

Jag har inte heller varit så mycket in på FB, orkar inte och har inte riktigt den där tiden, är så mycket annat som ska göras som att t ex försöka hitta sig en lite större lgh. Känns som att leta efter en nål i en höstack.
Tänk vad kul det skulle vara om vi alla tre, Tripp, Trapp och Trull skulle kunna träffas ;)

Puss och kram <3 till dig. Och ta det så lungt det bara går...

Svar: Ja det är ju det, men samtidigt så vill jag inte folk ska få fel uppfattning om mej...är ju eg ingen gnällig, självömkande person. Därför går jag oftast o hålller de mesta inom mej. Så dumt ! Är ju mänskligt må dåligt o ha svackor ibl, klart att man blir ledsen ibl oxå. Ja, ekonomin tar stryk om man blir sjuk en längre tid.. Jag var nog otydlig ang mitt jobb. Det är vi som har arbetsskador o en massa krämpor som de är tufft för, är ju ett tungt jobb. Dom som är friska o krya är bra många fler :-) Trivs ju med jobbet o kollegorna, så de är synd att man inte har orken :-( Ja nu går de snart t du är hos mej, ska bli så underbart roligt.. Ett tips t dej är att boka bljett via nätet gärna i god tid. Kolla så får du se att de blir billigare, finns visst så du kan åka för 199: enkel. Har jag hört iaf. Vart söker du lgh någonstans då, område ? Kan kke fråga runt lite åt er:-) Håll tummen att Tripp, Trapp o Trull återförenas....snart <3 Puss & Kram
Gunsan

#3 - - Eva :

Livet går upp och ner. Ibland går de lekande lätt, både med livet i allmänhet och med humör och ekonomi. Ja..jag menar nu inte att man är miljonär emellanåt, men att allt faller på plats och att man har råd med det där lilla som man så väl behöver och längtat efter. Likaså flyter det på med bekanstkaps kretsen..Allt är frid och fröjd och lika så hälsan. Men sedan kommer de perioder där allt liksom hopar sig, precis som om fan hade kommit lös. Och allt känns hopplöst och tråkigt. Det händer tråkigtheter runt omkring en med emellanåt som påverkar en med...och nog ska de komma då svackorna i ens eget liv känns som mest bråddjupast. Men man vet sedan gammal..att en dera dagen lättar det, då man minst anar det och turen med allt som innan verkade vara bortblåst och försvunnet just dyker upp igen. Man känner ett spirande hopp om att NU kan de inte bli mer..nu är de på G.
Att bli ledsen och förtvivlad emellanåt får vi nog all och en var bli varse , men de varar inte för evigt..även om de kan kännas som så.

Så Gunvi..även om allt känns som de gör för dig just nu så kommer de att bli bättre. Och man MÅSTE ibland få ur sig eländet innan man kvävs..för efteråt känns de så mycket lättare. Kramisar till dig vännen. (har inte varit inne här på ett ag men nu så:0) ..)

Svar: Ja du Eva, klok som få är du...som vanligt. Men hur det än är så tycker jag du har rätt, när det kommer t andra. Bara när de kommer t mej själv som det tar emot. Fast visst 17 hjälper de att få skriva av sej :-) Och ingen tvingar ju er att läsa ;-) Tack vännen <3 Du är alltid välkommen d vet du, oavsett plats. Kaffe finns när tid o ork finns med. Kram
Gunsan

#4 - - Lise-Lotte:

Bloggen är din Gunsan, och där skriver du precis vad du vill utan att tänka på vad eventuella läsare ska tycka!
Jag tänker mycket på dig ska du veta, och lider med dig och dina sömnproblem och smärtan.
Trist när man bor så långt ifrån någon som man känner personkemi med. Men en vacker dag... så kanske vi kan ses! Det vill iaf jag. Du verkar rak, ärlig och härlig som människa och med många tankar om livet. Önskar det fanns fler som du!
Var rädd om dig (läser din blogg ofta men är dålig på att kommentera).
Varm kram!

Svar: Vad glad jag blir att höra av dej L-L :-) Tack snälla du, jag vet ju att det är så men ändå...så tar de emot ! Du är en av de mest fina o rara människor jag vet, och jar är glad att våra vägar korsats, även om vi inte lyckats få t det irl. Men det kommer det med :-) Jag önskar så att jag hade flera av er på närmare avstånd, för såna vänner är svåra att hitta. Värda er vikt i guld...är ni <3 . Tack än en gång, var rädd om dej med. Inga flera såna där påhitt hördu!!! :-D Bamse kramen.
Gunsan