Funderingar....

på vad som är ok  lr inte ok då man har ett förhållande.
Tänker närmast på div sajter, massor med folk som är gifta..sambo lr särbos m m....som är medlemmar på olika slags sajter.
En del är väldigt hemlighetsfulla där, har inte ens en presentation.
När man får kontakt med ngn av dessa så får man t slut veta vad dom är ute efter och ibl erkänner dom att dom inte är fria..utan bara vill ha lite spänning, krydda t.ex.
 
Idag när jag var in på en sajt så fick jag se att en bekants kille loggade in... eftersom jag är nyfiken av mej så kollade jag in hans sida.
 
Han hade faktiskt skrivit att han hittat kärleken o var lycklig...men han var lite väl påstridig, när han förklarade  sin närvaro.
 
Lite svårt förklara,men jag blev misstänksam..och jag började fundera, varför är man på div sidor o söker kontakt m andra om man är nyförälskad.
 
Man söker chattvänner...absolut inget annat. Men har man så mycket fritid så man har tid för en massa nya chattkompisar....då man jobbar, tar hand om barnen o hemmet m allt vad det innebär, samtidigt som man ska träffa kärleken som bor flera mil bort, så ofta som möjligt ?
 
Jag tycker det verkar lite märkligt men det är jag det. Jag är säkert gammalmodig, tycker att har man hittat 
kärleken då lägga man ner, avslutar sina medlemskap på sajter.
 
FB, räcker gott och väl och då ska man mycket väl kunna varandras lösenord....för då har man inga hemligheter.
 
Men som sagt det är vad jag tycker.
 
Tror jag skulle ha svårt att lita på en man/partner som forts var medl på en sajt efter vi inlett ett förhållande...Men kke hänger ihop med vilka killa/män jag råkat ut för.
 
 
 
 
 
Inatt jag drömde ngt som.....:-)
 
Jag längtar antagligen efter hund igen, länge sen nu sen jag tog bort vår sista..pga sjukdom :-(
 
Inatt drömde jag om att jag passade en hund åt ngn  jag kände, vet inte vem..kke glömt :-)
Men iaf hela fam reste bort och jag tog hand om tiken...
Och så helt oväntat så födde hon valpar...små ulliga gulliga pipiga  varelser...så ljuvlig o fina.
När fam kom tbx så hade dessa valpar växt....Och fam fattade inget, för deras hund hade inte varit m valpar.
 
Men bevisligen så hade hon det... minns inte riktigt där...men i drömmen så såg jag  bara en valp ..
en rätt stor en.. kvar. Inga fler..denna valp hoppar upp i min famn, och jag bara känner att vi hör ihop.
Det är kärlek <3
 
Valpen påminde om en schäfer m ev ngt mer i rasen (jag har aldrig haft en schäfer kan jag tillägga ) Och strl mässigt så kan den ha varit ca 7- 8 mån. Tung som 17, jag pustade o stönade,men säger...jag är förälskad 
 
Jag skulle inte tveka ta hem honom om jag hade ngn som hjälper mej då jag jobbar : Säger jag...varpå min dotter som tydligen var med...svarar, jag vill inte ha hem en hund m gult i pälsen !!!!
 
Slut...en konstig dröm o ett konstigt slut.
 
Men jag antar att det menas att jag borde skaffa hund igen ♥ Önskar det gick...men men :-)
Ngn annan som har en förklaring t drömmen så berätta gärna.
 
 
Ha en trevlig helg. 
 

 
 
#1 - - gerra:

Jag har blivit vovve nu, vill du ta hand om mig? Kram goa vännen

#2 - - Anonym:

Ha ha. Knäpp du e. Tror du

Skäller mycket. :D Kram

#3 - - Tina:

Håller med dej. Varför ska man vara ute på sidor när man har sällskap ? Jag är på FB. Det är inte Magnus. Men han vet vilka jag pratar med och jag har inget att dölja. Skriver även ofta om honom på Fb. Är INTE ute efter ngn flirt. Kram <3 Mysssssigt med hund ;-)

Svar: Trevligt att fler än jag tycker detsamma.:-) Fattar liksom inte behovet ens, om man är lycklig. FB är ju lite annorlunda för många par har ju gemensamt konto, lr iaf full kontroll om man så vill. Ja jag saknar hund jättemycket, men det funkar inte i mitt liv nu. Kram <3
Gunsan

#4 - - Eva :

Håller med dig angående varför är man ute på en sajt som går ut på att hitta en partner. Att man har ett konto på FB kan jag däremot förstå, (även om man skulle kunna träffa någon där med iofs) för oftast är de väl för att ha kontakt med vänner som man har svårt för att träffa pga avstånd ellr bara ha kontakt med folk ändå.. För mig är fb en rolig social grej, ett komplement till mia sociala kontakter irl.

De där med vovve..En hunds kärlek är äkta och lojal..kanske är de nått sådant du söker fast hos en tvåbent :0) vad vet jag, men vovar e rätt bra och ha. Men svårt när man som du jobbar. KRam på dig Gunsan <3

Svar: Enl en del så är det en sajt för vänner med, ej ren singel. Jag har iaf svårt se det som ok, spec då jag råkat ut för gifta som vill ha kk osv. Tycker inte det är ok. FB är ju även ett raggningsställe, har jag märkt :-D men man får ta de m en klackspark. Har man partner så stöter nog ingen på en där. :-D Ja du kan ha rätt för en hund har ju såna egenskaper som en del människor behöver oxå ! :-D Ha de gott. Kram <3
Gunsan