Work..work!

Jaaa, det är mest det mitt liv består av för tillfället plus äta o sova då. Fast sover gör jag ju inte så värst mycket.
Hela min sömnkurva lr va det heter har rubbats :-( Även om jag inte somnar förens runt 03 så vaknar jag alltid mellan 5 i 5 lr 7 min i 7 typ...och det går inte somna om. Mån som Lörd...jobbdag som ledig..Ingen hänsyn tas där inte.
Har fått ändrat mina arbetstider, så det har blivit extra jobbigt då jag fått ta pass då jag eg skulle varit hemma o vilat ..försöker byta där, för de blir för tufft köra på utan en ledig dag.
Tyvärr så innebär allt de här inga extra pengar..vore välkommet annars. Måste köpa nya däck..om jag ska kunna köra lite längre streckor.
Vill inte riskera böter lr att få vattenplaning. Är rädd om livhanken, jag har tänkt leva minst 50 år till ;-)
Böter vill jag inte heller ha, mina surt förvärvade slantar kan gå t annat..som räkningar..lr om jag har tur en liten semester :-D
Jag har kollat däck, inte klokt vilka priser nästan 900:-/ däck :´-( 4 behövs ju...så de blir en rejäl summa. :-(
Verkar vara svårt hitta beg t min bil. 175/65 R 14 är de dåligt med här omkring. Suck !
Sen ska de ju helst inte vara regumerade heller..för dom är de ju sämre kvalité på..
Info som jag inte hade en aning om...där ser man.
En karl vet nog det här utan vidare...de är väl oftast födda m all kunskap om bilar osv :-P
Mina sem planer har fått ändras lite...pga oväntade utgifter, men det är inget att göra åt.
Kan iaf hälsa på ngr vänner..då bor jag gratis ;-)
Jag får bara stå för matkostnad o de blir ju inte så dyrt. Handlar billigt
Ska väl ha råd att handla maten kontant då..inte som de senaste mån fått använda ica-kortet.
Surt behöva bet mat osv som redan är slut..men men, det är ju tur att man kan göra så.
En del har stort intr i min ekonomi..lr brist på den då. Vad gör du med dina pengar kan jag få höra...
Jaaa, jag försöker överleva, göra så gott jag kan..med enkla medel..Nåt annat svar behöver jag inte ge.
Högre lön vore önskvärt :-)
Skulle behöva ny stomme t sängen... En ny soffa med...+ en massa annat..men de får vänta t jag får den där miljonvinsten jag drömmer om ..
För det är väl ingen risk att jag får en dunder lönförhöjning av chefen...
bara för att hon tycker jag är värd  det.
Ja ja...detta var allt från klagomuren för denna gång...
Återkommer med mer av den varan en annan dag.
Avslutningsvis...så fick jag lite att le åt igår när jag var på väg t jobbet...
Lätt road som jag är så skratta jag en lång stund.
En trafikskolebil låg framför mej....
Ser reg nr..och så brister jag ut i skratt...Inget nr man glömmer i första taget ..L O L 150.
#1 - - Eva:

Dessa pengar..om de ändå vore en räkningsfri månad ellr två. De skulle vara en regel att man kunde hoppa över sommarmånaderna så man kunde göra lite extra utan att bli bankrutt..för de blir man. Tänk alla småbarnsföräldrar..kanske två tre barn och mamma och pappa ska köpa mjukglass till alla i familjen..hujeda mej..där rök 140-175 kr..på ett bräde..

På tal om däck...slå en pling Mörlunda macken om prisuppgift....:0) och vad han kan rista fram..kanske inte blir så dyrt iaf..visst..det är en liten bit och köra men de kan de va värt om du skulle dit och han skaffat dig vettiga däck till rimligt pris.

Hur kan man komma på tanken och fråga dig om vad du gör av med dina pengar..hehehe..precis som om du vore miljonär på din lön och desstuom inga räkningar att betala ellr hyra och mat..hmm..jadu..vad säger man.

Den där reg skylten slog ju allt...här ska man va glad och le i 150..för livet är en fest ellr hehehehe

kramis på dig vännen min och du..slösa inte ditt kapital på en massa dravel..lägg dem på hög nu hihihi

#2 - - Gert:

Vinner jag mycket po lottot, då för du en slant

#3 - - Gunsan:

Du är en snäll och fin vän, men det skulle jag inte kunna ta emot iaf. Varm Kram

#4 - - Gunsan:

Tack för tipset Eva, ska kolla....fast först har jag visst ngr ställen kvar här istan. Fanns tydligen fler än jag visste om :-D. Bra ju! Ja du, pengarna räcker t det dom ska oftast. Nu har jag ju inga barn att försörja längre, men inte har jag råd att gå ut o äta och fika titt som tätt iaf. Det är dyrt att leva o lönerna ligger lågt..iaf på mitt jobb. Ja du, dom som har intr av min ekonomi..har antingen pengar sparade lr en make, så dom har dubbla inkomster att klara alla räkningar osv på, jag är ensam om samma skulder. Så dom borde ju fatta. :-D Kram på dej

#5 - - AC:

Ja det här med att få lönen att någon gång räcka till något annat än det mest nödvändiga verkar inte vara lätt. Men visst menar du att det är hit någon av dina semesterdagar går =)

Jag skulle nog också ha skrattat gott åt den skylten ;)



varmaste kramen till dig <3

#6 - - Gunsan:

Lönerna är ju väldigt låga inom vissa områden..Områden man tycker borde vara bättre bet beroende på vad man har ansvar för s a s. Vore trevligt kunna unna sej ngt utan att ständigt behöva räkna kr. Jaaa AC, jag har ju planerat spendera en vecka i storstan, har ngr att besöka. Problemet är ev logi, då där jag brukar sova har fått ett vuxet barn hemflyttat...sånt som händer. Kollar andra alt :-) Ha en fin dag. Kram <3