Blott 20 år...

Det fanns visst önskemål om att jag skulle berätta om min 20 årsdag :-)
 
Så här kommer det jag minns...Jag säger bara jisses. :-O

Jag hade jobbat... kom hem, där satt ngr av  mina vänner o väntade på mej.
Min fd...barnens far..hade släppt in dom.
Fina o  redo för fest...satt dessa tjejer i vardagsrummet..ett soffbord som var
dukat m div snacks o godsaker...+ en massa dryck.
 
Fick order om att gå in och duscha...lydigt går jag in i badrummet och gör det jag ska.
Kommer ut  i morgonrock... blir inlotsad t v-rummet...ned tryckt i en stol.
Så blir jag sminkad... och får håret fixat..och en drink i handen...och en drink till..
det blev ngr st och jag tror det blev öl med..lr om det var vin.:-O

Hur som helst..de blev mycket dryck..medan jag blev uppsnofsad.
Under prat o skratt o en massa goa låtar i bakgrunden, mådde så jättegott :-)

Kläder hade dom oxå lagt fram på sängen åt mej, så det var bara att klä på mej.

Så  jag klädde mej och sen hade dom bestämt vi skulle ut på dans..ett välbesökt..
mycket populärt ställe på 70-talet.
Nu låg de ngr mil bort så en av min fd mans vänner ställde upp som chaffis, med i bilen
var även min dåvarande svåger...en välpackad bil kan man säga.
 
När vi kommit fram och betalat... så gick vi runt o kollade läget.

Jag tror inte vi varit där mer än 5 min när jag märker att jag inte kan se ordentligt..
folk var som grå skuggor..(smockfullt m människor var det, en känd grupp spelade
så dom drog mycket folk)... och jag kände att hela golvet svajade.
Alla ljud fr musiken o människorna hördes som dom var långt borta
.
Säger t min man..att jag måste hem...mår inte bra. Han svär en ramsa... om fulla fruntimmer.
Men säger t mina vänner att vi åker...
Så de gjorde vi.. men jag mådde så dåligt så jag var tvungen be chaffisen stanna  titt som tätt,
jag minns att jag tyckte han körde för fort.
Det kändes verkligen så :-(

Efter mycket om och men så kom vi hem... jag spenderade en stor del av natten på toa..så dålig
så dålig.

Hade världens baksmälla n dagen efter...
En stor dag när man fyller 20... å den var ju väldigt trevlig o jag blev så väl omhändertagen...
till att börja med..

Men...
bara en sak..ingen tänkt på. Inte så lämpligt servera en massa alkohol t mej som jobbat o inte ätit ngt
sen frukost...bara lite snacks.

Katastrof ju....

Men jag minns m glädje mina fina goa vänner som ville göra min födelsedag t fin o minnesvärd...

Jo, men minnesvärd blev det ju ;-)

Ngr minnesluckor finns väl..men iaf :-)

Kan väl säga som så...att jag aldrig har mer firat min födelsedag...så hårt !