Blev lite senare idag..

 
så blir de ibl 😉
 
Bättre sent än aldrig...
ja kke de 😌
 
Det finns lite som ställer t de där uppe i hjärnkontoret i dag med.
Och en del är helt obegripligt...
annat ger typ lite dubbla budskap 😩
 
Allvarligt läge på Akademiska sj huset !
 
Ett larm fr smittspårningen om vad som kan ligga bakom smittspridningen....
det handlar om personer som är smittade o smittar vidare!!!!
 
Det utan att själva veta att dom är smittade eftersom de inte visar/har några symtom. 😱
 
Blir ngn förvånad ?
Det har ju sagts hela tiden att man kan ju sprida smitta vidare utan att själv va sjuk...
vad är problemet, inget nytt ju.
 
De där m att behandla alla du möter som dom vore smittade...
även du själv, är väl ff ett bra tankesätt 👌
 
Analysen enl de här o att vi i Sverige har högst antal smittade i Europa.

Det här påtalar verkligen vikten av att hålla distansen o inte träffa andra än de man bor tsm m.

Då folk kan känna sig helt friska men ändå smitta.

Det här funkar dåligt, för många skiter i alla rekomendationer.

Man kunde även rösta.

Hur noga tror du att folk är med att endast träffa personer de bor tillsammans med?

Resultat just nu.

  • Mycket noga 5.88% (1139 röster)
     
  • Ganska noga 11.95% (2314 röster)
     
  • Medel 18.90% (3660 röster)
     
  • Slarviga 35.80% (6931 röster)
     
  • Mycket slarviga 27.46% (5316 röster) här ligger min röst.
     
 
 
Nya regler enl fhm...
dom som vaccinerats m sin andra dos för minst 3 veckor sen får träffa sina barnbarn igen 🤔
Då ska kroppen ha hunnit byggt upp ett skydd.
 
Så efter full vaccination så kan man lätta på mycket..
under förutsättning att det gått 3 veckor sen sista sprutan.
Och att man inte träffar ngn som e sjuk lr har symtom,då får man t.om krama barnbarnen.
 
Men man ska fortsvis följa andra regler 🙄
 
 
 
Och nu i slutet av April tror fhm att den 3:e vågen vänder 😳
 
I Danmark  kan man snart ha picknick o gå på krogen...
o samtidigt läser jag att en ny virusvariant har upptäckts i Norge 😱
 
Jag blir banne mej inte klok på ngt 😖
 
Och dessa sk snabbtester, inte kan man förlita sej på ett sånt.
4 av 10 C- smittade missas ju.
 
Smittan bland unga ökar 😏
 
Inte förvånad där heller, varför blir ngn förvånad...
det har vi väl sett vi det här laget att viruset kan drabba vem som helst.
 
Men man ska vara aktiv, röra på sej för att det har dom tydligen kommit fram t nu...
då undrar jag varför dessa unga sportig idrottspersoner utan ngr underliggande sjukdomar har blivit sjuka, svårt sjuka t.om ? 😲
 
Jag säjer det igen.
 
VEM SKA/KAN MAN LITA PÅ ?
 
 
 
En sak e säker man vet inte vem som blir smittad...
inte ens säkert att ens partner blir smittad, trots att man bor under samma tak 😬
 
Slut på eländet för i dag.
 
Nu ska jag berätta ngt som fick mej att dra på smilbanden i går 😄
 
 
Jag stod i fönstret o kikade ut på folk i rörelse, det rör sej rätt mycket folk här utanför...
flera är ju på väg t vc lr t affären.
Jag undrade vart en person var på väg då h*n kom o gick i rask takt m en tom rullstol framför sej....
en liten bit i fr vc så sätter sej personen i rullstolen o börjar rulla m hjälp av hjulen sista biten! 🤔
Det såg faktiskt komiskt ut 😂
verkade precis som att h*n inte ville visa Dr att benen funkade.
Mina tankar, det kke inte alls var så..
men det verkade inte riktigt  rätt om jag säjer som så 😜
 
 
Jag har sett en helt underbar film Livet efter dej, sett den flera ggr.
Den finns även som bok..
o 2 uppföljare, arvet efter dej o en andra chans.
 
Tyvärr så finns dom 2 sista inte filmatiserade 😭
 
Så jag har börjat läsa den första uppföljaren...
det går inte snabbt, tyvärr.
Jag får pausa så ofta för min syn är inte vad den borde vara...
ser inte texten alls stundvis (vet att jag borde gå t optiker, men de e de där m närkontakt)
Det får väl ta den tid det gör, för denna boken verkar va mycket bra...
lär inte bli besviken 😇
Annars e det som vanligt m värken, ena dan ngt bättre nästa vidrigt igen...
that´s life. 😌
 
 
Dax att uppdatera datorn, får väl göra det nu...
o under tiden roa mej m att skura kattlådan 💩
 
Ni gott folk får ha en bra fredag 🤞