Så va de måndag igen...

 
o min dag att veckohandla.
 
Bra gick det vad jag vet...
men inte tack vare övriga kunder för dom går i sin egna lilla värld, utan tack vare mej själv.💪
 
Det är märkligt hur få som tänker på att hålla avstånd 😏
 
Turister fr utlandet o andra delar av Sverige finns det gott om..
en del känner sej säkert säkra med sina munskydd, kke därför dom inte bryr sej om  avstånd ?🤔
 
 
 
Träffade så klart en del människor som jag känner...
fick ngr trevliga pratstunder, på minst en kundvagns avstånd då 😇
Trevligt prata öga mot öga 😁
En av dom jag mötte var en gammal jobbarkompis, vi ses sällan...
men nu så var det dax.
Hon skulle börja jobba igen efter sem...
i hela 6 dar tror jag hon sa, sen har hon tagit ut förtidspension.
Hon gav mej lite råd om hur jag själv kollar upp hur det ser ut för mej om jag tar ut pension...
jag ska kolla, får se om jag fattar ngt 😯
Hon klarar sej på det hon får iaf, kke tack vare hon har en gubbe.🤔
 
 
 
Glad som en lärka var hon ...
eftersom hon hade vunnit en go peng på Keno 🤑
 
Grattis t henne 👏
 
Ngt som e märkligt är att folk står mitt i gångarna o pratar, tar upp plats..
o många ggr är dom som fastlimmade i golvet !
 
Alltså 4-5 personer i en klunga när man ska hålla avstånd !!! 😖
Jag fattar mej inte på folk, men det har ni hört förut 😜
 
 
 
 
En annan sak jag inte fattar är folks skitsnack...
om andra människor, som inte är i närheten  just då !
Varför ?
Gör det ngt gott, mår man bra ?
Inte så vitt jag vet...
karma brukar de heta, så dom kke får tbx en dag.
Hoppas kan man ju 🙏
Dom som lyssnar på skvaller o skitsnack borde tänka på att nästa ggn är det dej det snackas om!
 
Man kan få höra mycket om man sitter på en balkong 😂
lr tom om man bara har ett fönster öppet.
 
 
 
Det har hänt lite olyckor med sorglig utgång under helgen...
så onödiga händelser, som inte borde hänt.
Unga människor har mist livet...
kke pga dom var på fel plats vid fel tid 😕
 
Jag gillar inte mitt land som det har blivit 😭😡
 
 
Dax att diska efter maten o så ta en liten vilopaus 😌
#1 - - Liselotte:

Medan man själv nästan smyger runt i affärerna som en tjuv, så står det människor mitt i gångar och pratar som om Corona inte existerade och väldigt ofta står de framför dörrarna till mejerivarorna! Mitt blodtryck stiger redan innan jag gått in i en affär, och inte är det lägre när jag handlat färdigt. En vacker dag får jag nog ett tokutbrott och ställer mig och skriker rakt ut!

Svar: Ja du har rätt, så är det ofta. Och när butikerna har uppsatta skyltar att dom undanber hela familjer gå in o handla, ber att bara en person går in.
Men nej då, hela familjen ska m in o barn springer vind för våg :-O Har hört pappor gå runt o ropa på sina barn !!!!
Skrik på du, du kke skrämmer dom t att hålla vägen fri för dej iaf ;-)
Gunsan