Augusti månad inleds med strålande sol....

 
är det måntro en försmak av vad som väntar ?🙏
 
Vi kan väl hoppas på lite mer sol o lagom värme iaf !
 
I går så tog jag mej en funderare på mitt liv...
ska jag leva så här kke  t.om dec, o längre än så ? 😏
 
Inget som lockar, så jag har umgåtts m fam o grillat m dom i går kväll...
kan bara hoppas att det gick bra.😇
 
Jag valde ju själv att chansa så e de.....
men jag kan inte leva hur länge som helst utan min fam.
 
Det var så trevligt o god mat...
busiga ungar som sprang runt o lekte.
 
Vattenspridaren var himla kul 💓
det tyckte jag m som barn, sprang alltid genom strålarna då det vattnades hemma.
 
Tror jag var där i nästan 4 tim 😱
När jag kom hem så var jag utmattad..
låter ju konstigt, men jag tror att det blev för mycket för en eremit 😂
Kämpade m att hålla mej vaken..
men kl 23 så gav jag upp ! 😴men inte kunde jag somna.
 
Märkligt, vet inte hur länge jag låg o snurrade innan jag t slut slog igen de melerade.
Vaknat flera ggr under småtimmarna efter det, så jag e seg idag...
men jag har inget planerat.
Dammsuga, vattna o laga mat 😄 är de enda.
 
 
O så förståss se om jag hittar ngt sevärt på tv lr play. 👌
 
 
Visst bjuder denna bild in t att sitta o plaska m fötterna 😍
 
Bilderna jag lägger in hittar jag lite varstans, jag lägger inte bara in egna bilder.
Har just inga nya som är värda att dela m mej av.
Så google är bra, bara söka efter det man vill ha 😇
 
 
I går så kom vi till att prata om ngr barn som hade gått omkring m kaninunge...
riktigt liten var den.
Den försökte barnen sälja o t slut lyckades dom..
hon som köpte den tänkte försöka hitta var den kom i från för det fick hon ingte svar på.
När hon misslyckas så tar hon kontakt m viltvårdsgrupp...
som sa att den kommer inte att överleva.
Men då hon ville försöka o inte bara låta den dö så fick hon lite råd m hur o ....
vad den lille skulle få för mat.
Trots hennes o barnens tappra försök så dog den.
Den var alldeles för liten 😔
Så onödigt, tänk om föräldrar kunde lära sina barn att ge f*n i djur som dom ser ute..
oavsett vad det är!
 
 
Jag tror att det triggade i gång den drömmen jag hade i natt.
 
När jag var barn så hade jag förutom 2 hundar en kanin...
den levde i en bur på gården.
Jag älskade min lilla kanin, hade den ofta ute på gräsmattan så den fick mumsa...
på gräs o maskrosor 💓
Min lilla hund tyckte om att vara i kaninburen då kaninen var ute😊
där smaskade hon på morötter o brödkanter 😂
 
Minns tydligt den dag då morfar kom o skar halsen av min älskade kanin..
jag stod på trappan o såg alltihop 😭
Jag blev så lessen o jag grät massor..
jag minns inte varför kaninen avlivades, o jag minns inte om jag hade fått veta det innan.
Men synen o känslan den tog hårt.
 
Senare så sitter pappa o äter min kanin !!!!!!! 😱
Vet inte om mamma åt oxå, men det tror jag..
hon åt det mesta. 😖
Jag tycket det var fruktansvärt att dom satt å åt min lilla nin.
Detta drömde jag i natt, inte ngt jag tänker på i vanliga fall så det måste ha varit...
pga snacket om den lille kaninbebisen.😰
 
Jag undrar om det är därför jag inte äter vilt..
pga min kanin ?🤔
 
Visst har jag ätit älg ngn ggn men inget jag vill äta igen.
Rådjur vägrar jag ens smaka 😬
Jag har ätit torkat renkött, det tyckte jag var gott...
men det är ju inte vilt s a s.
 
Herregud, jag åt inte ens kyckling förr 😳
o inte kalkon.
Men det har jag lärt mej att äta nu...
ngt annat i fågelväg äter jag inte.
 
Jag vet att jag e kräsen...
men vissa saker vill jag inte ens smaka.
 
Havetsläckerheter...
enl en del 😂
Ostron, skaldjur, fisk nääää inte för mej.
Jag kan äta en räkmacka, det kan va gott...
och jag kan äta stekt torsk, o sardiner o tonfisk på burk 😌
Det räcker gott.
Bläckfisk, sniglar o gu vet allt...
fy !
Glad jag slipper äta sånt 😂
 
Smaken e som baken som bekant 😇
 
 
 
Ha en härlig lördag, det börjar bli dax att koka potatis här.😎
 
Burkskinka o egen mimosasallad t det blir bra...
ingen sill här inte !
Och inte blir de ngr kräftor heller då det är dax för det, ha ha ha.
 
#1 - - Liselotte:

Vad roligt för dig att få träffa dina barnbarn igen, jag gläds med dig!
Den här pandemin tar snart knäcken på mig, men man får väl vara tacksam så länge man inte blir smittad. Tycker mig läsa mellan raderna hos många på Facebook att de börjar må psykiskt dåligt, och tyvärr är det de som sköter sig. Måtte eländet få ett slut någon gång, men det verkar dröja åtminstone året ut och det är en lång, lång tid det.
Önskar jag hade något peppande och upplyftande att skriva men just nu känns det mesta bara tungt.
Jag är hur som helst imponerad av att du orkar blogga varje dag, det är så trevligt att titta in här på din blogg!
Kramregn från mig

Svar: Ja L-L det var underbart, det kändes att jag lever typ :-) Svårt att beskriva, men det gjorde gott. Ska det dra ut på tiden t dec o kke ännu längre, då kan jag inte avstå alla mänsklig kontakt. Mina närmaste måste jag få träffa. Jag håller m dej, många som mår psykiskt dåligt av sin isolering. Alla får nog ta o tänka om hur dom vill leva, helt ensam lr iaf träffa ngn människa som står en nära. Men på avstånd så klart :-) Jag har daglig kontakt m mina barn o barnbarn även om vi inte ses dagligen o att jag kan blogga gör skillnad för mej ! Du peppar mej dina kommentarer även om du inte är medveten om att det betyder mycket 💖Var rädd om dej.
Kramar om.
Gunsan

#2 - - Sisu:

Så fruktansvärd mardröm😱 Och att du dessutom upplevt den i verkliga livet🥺 Beklagar.
Underbart med din familj🤗
Tror du gör rätt. Det är din familj. Hemskt kanske men tror det är bättre att dö lycklig än olycklig. Även om man förlorar lite på livslängden. Här förlänger du den nog bara ska du se😉 Nospuss😘

Svar: Ja visst var den hemsk, men så fungerade det förr. Man skar halsen av en del djur, nackade höns osv. Hundar sköts av pricksäker jägare, när jag var barn så var det vanligt. Nu låter det förskräckligt !
Ja va de var härligt att få vara m dom, ute i den friska luften.
Jag kände att jag var tvungen få leva lite mer normalt, även om det ändå var stor skillnad, men det var dax.
Ska pandemin dra ut så långt som t.om dec ev längre då får vi nog fundera lite hur vi ska tackla vår vardag.
Skönt att du har folk omkring dej. :-)
Jag hoppas att du har rätt, känns bra än så länge iaf (Y)
Puss på nosen 💖
Gunsan